A fiatalabb generációk már teljesen másként gondolkodnak a divatról éppúgy, mint az ideális gardrób fogalmáról.
A birtoklás háttérbe szorult a használat javára
A kutatók felfedezték, hogy a Z generációnak még mindig nagyon fontos a divat, de nem érzik szükségét annak, hogy ténylegesen birtokolják az adott terméket. Sokkal inkább a használatra összepontosítanak. Ez nagy előny Chi szerint, aki úgy véli, a bérlési módszer meghosszabbítja a termékek életciklusát. Emellett csökkenti a hulladék mennyiségét, miközben kielégíti a fogyasztók változatosság iránt érzett igényeit.
A felmérés azt is megállapítja, hogy a Z generációs felnőttek nagyobb valószínűséggel fogadják el a változást, mint idősebb társaik. Motiváló számukra az is, hogy a kölcsönzéssel gyakrabban mutatkozhatnak új ruhákban.
Jó tudni: mi formáljuk a gyártók véleményét
Bár arra egyelőre nem nagyon mutatkozik sem lehetőség, sem módszer, hogy valaki az összes ruháját kölcsönözze, bizonyos ruhadarabok bérlése egyre népszerűbbé válik a fiatal korosztályban. Ez nem új dolog, az alkalmi ruhák bérlése már eddig is általános gyakorlatnak számított, de egy-egy hétvégi bulira a többség nem szalonban kezdte a próbálgatást. Ez úgy tűnik, változhat a közeljövőben, ráadásul a gyártók is nyitottak a változtatásra.
Erre nagy szükségünk is van, ugyanis felmérések szerint az amerikai fogyasztók több mint 17 millió tonna használtruhát küldtek a hulladéklerakókba 2018-ban. Ez csaknem a kétszerese volt az évezredforduló során mért mennyiségnek.
„Túl sok textilt pazarolunk el” – mondta Chi. „Az amerikaiak évente átlagosan 67 ruházati cikket vásárolnak, de valójában hányra van szükségük? Az új ruhák sokszor olcsóak, de komoly környezeti károkat okoznak. Egyéni erőfeszítéseket kell tennünk a környezetünk védelme érdekében. A segítségnyújtás egyik módja a megosztó, bérbeadó és a csereberélésen alapuló gazdaság kiépítése.”