A fiatalok nem hordanak használtruhát. De mit visel a Z generáció többsége?

A fiatalok nem hordanak használtruhát. De mit visel a Z generáció többsége?

Címlap / Stílus / Divat / A fiatalok nem hordanak használtruhát. De mit visel a Z generáció többsége?

A minap olvastam egy cikket, ami szerint Németországban az egyetemi menzákon már így is 30-50 százalékban vegetáriánus menüt szolgálnak fel a diákoknak, ám ők azt követelik, hogy teljesen száműzzék a húst. Hogy miért? A fiatalok tudják, hogy a jövőjük függ attól, mit tesznek a tányérjukra, ugyanis a húsoknak, különösen a vörös húsoknak van a legjelentősebb ökológiai lábnyoma.

A fiatalabb generáció már egyértelműen érzi, hogy nincs idő várakozni, számukra a jövő, lényegében az életben maradás a cél. Sajnos az idősebbek könnyebben ráfogják a korukra mind a nemtörődömséget, mind azt, hogy ők már „nem tudnak változtatni”, de a fiatalok ezt nem engedhetik meg maguknak. Kérdéses, hogy nem késtünk-e el, de egyértelműen pozitív, hogy próbálkozunk. Persze, az ökológiai lábnyomnak sok tényezője akad, ami közül egyik nagyon fontos szegmens az étkezés. Ezen kívül ott van még az utazás, a vásárlási rutinok, és persze a ruházkodás is. 

Nyitottabbak a fiatalok az alternatív lehetőségekre

Egy újabb tanulmány azt mutatja, hogy ez utóbbi is nagyon lényeges kérdés számos Z generációs fogyasztó számára.

Ők szívesebben viselnek újrahasznosított ruhákat és egyre nyitottabbak a további, környezetbarát, fenntartható lehetőségekre is.

A legtöbb ember új ruha vásárlásakor az alábbiakra figyel: a választott ruha divatos legyen, jól álljon és lehetőleg minél olcsóbban hozzájussunk – ezért is virágzik a fast fashion. Azonban egy új tanulmányból, amit a Washingtoni Állami Egyetem kutatói végeztek, kiderült, hogy a Z generációs fiatalok egyre szívesebben bérelnek ruhát és kiegészítőket ahelyett, hogy megvennék azokat.

A cél természetesen nem más, mint a túlfogyasztás és a hulladékkeletkezés csökkentése, továbbá a spórolás. A kölcsönzés hívei azt állítják, hogy ezzel a módszerrel meghosszabbítják a ruhák élettartamát. A legtöbb fogyasztó ugyanis az alkalmi darabokat legfeljebb egy-két eseményre veszi fel, majd megválik tőle. Rosszabb esetben kidobja, vagy száműzi a szekrénye mélyére. 

„A ruhakölcsönzési ötlet egyre népszerűbb, különösen a Z generációs fogyasztók körében” – mondta Ting Chi, a WSU Ruházati, Kereskedelmi, Formatervezési és Textilipari Tanszékének elnöke. „A fiatalokat nagyon érdekli a fenntartható fogyasztás, törődnek a környezettel, és hajlandóak változtatni a bolygó érdekében.”

Oldalak: 1 2

»

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást