Életmód / Táplálkozás

Na ezért nem érdemes amiatt aggódni, mennyit hízol a karantén alatt

Több, mint egy hónapja van önkéntes karanténban szinte az egész világ és egyre több olyan mém jelenik meg, ami abból csinál viccet, hogy mennyit fogunk hízni ezalatt. Egy rajz három extrém kövér, táncoló hölgyről, alatta a szöveg: „lányok az első karantén utáni buliban.”

Ezek a mémek mókás, de valahol mégiscsak bántó impulzusok, főleg azért, mert szinte csak a nőket célozzák, férfiakról alig látni ilyen poénokat. Ha te is a hízástól tartasz, sőt, esetleg már fel is szaladt rád pár kiló, ne stresszelj. Íme öt nyomós érv, amiért nem érdemes amiatt aggódni, mennyit hízol majd az otthon töltött idő alatt.

Vannak fontosabb dolgok, amik miatt fájhat a fejünk

A koronavírus terjedése miatt jelenleg a Föld összes lakosára iszonyatos nyomás nehezedik. A cikk írásakor több mint százezer halottnál és több mint kétmillió fertőzöttnél tartunk. A kórházak mindenhol túlterheltek, világszerte több tízmillió ember veszítette el az állását már most, és ez a szám folyamatosan emelkedik. Ha legyőztük a világjárványt, nem lélegezhetünk fel, mert a közelgő világválsággal is szembe kell majd néznünk. Még mindig úgy érzed, hogy plusz pár kiló tragédiának számít?

Olvastad már?  Koronavírus: Otthon is készülhet a kerek popsi: ezek a legjobb alakformáló gyakorlatok

A kezdeti rendszertelen túlevés hamar elmúlik

A karantén első heteiben a legtöbb ember napi alvási és étkezési rutinja teljesen felborult. Hajnali háromig nézted a kedvenc sorozatod, miközben elfogyasztottál több zacskónyi rágcsálnivalót?

Ne legyen lelkiismeretfurdalásod, szinte mindenki így van, vagy így volt ezzel.

A pszichológusok szerint azonban ez a kezdeti „féktelen” állapot hamar visszaáll a rendes kerékvágásba mind az alvás, mind az étkezés terén.

VitalikRadko/depositphotos.com

Az ételben vigasztalást találhatunk

Egy ilyen embert próbáló időszakban természetes, hogy a „komfort ételek” után nyúlunk: ilyen a fagyi, a pizza és egyéb – főleg egészségtelen – étel, amiket sokszor azért eszünk, hogy vigasztaljuk magunkat.

Ezek az ételek a gondtalan gyerekkort idézik fel bennünk és mi előszerettel nosztalgiázunk, mert a bizonytalan jövő árnyékában jólesik azokra az időkre gondolni, mikor még nem voltak ilyen gondjaink.

Ez egy természetes jelenség, de természetesen nem csak az evésben kereshetünk vigasztalást, hanem érdemes mozogni, aludni és kapcsolatot tartani a szeretteinkkel is. 

Nem tragédia, ha nincs kedved otthon sportolni

Ha rosszul érzed magad azért, mert nem tudod magad rávenni, hogy a nappalidban végezz egy izzasztó kardiógyakorlatot vagy súlyzós edzést, ne aggódj, mert nem vagy egyedül. A testmozgás szükséges és egészséges, azonban a fogyásban sokkal kisebb szerepe van, mint azt a legtöbben hiszik.

Mivel döntő arányban a bevitt élelem mennyisége határozza meg, hogy fogyunk vagy hízunk, nem érdemes a sport iránti motivációd hiányán keseregned, hiszen attól csak depressziósabb leszel és bánatodban még többet fogsz enni.

Ugyan egy edzés vagy séta jót tesz a testünknek, de a lelkünkre és közérzetünkre sokkal nagyobb pozitív hatással van, így most az a legfontosabb, hogy a mentális egészségünket óvjuk. 

Olvastad már?  Strandra készülsz? Ezeket az előírásokat kell idén nyáron betartanod

A házi koszt egészségesebb

Mivel bezártak a gyorséttermek is és minden nap boltba járni nem ajánlott a fertőzésveszély miatt, az emberek többsége nagyobb tételben vásárol és otthon főz. Az otthoni koszt pedig sokkal egészségesebb, mint a gyorséttermi kaja, amit sokan rendszeresen fogyasztottak a járvány előtti időszakban. A karantén miatt elmaradnak az észrevétlen, de sokaknál rendszeres tejeskávék, nassolnivalók, a vásárláskor a kosárba hanyagul bedobott csokik is, így lehet, hogy éppen nem fogyunk, de valószínűleg egészségesebben étkezünk most, mint általában.