Ezeket érdemes reggelire enned, hogy egészséges energiát vegyél magadhoz

Ezeket érdemes reggelire enned, hogy egészséges energiát vegyél magadhoz

Címlap / Életmód / Táplálkozás / Ezeket érdemes reggelire enned, hogy egészséges energiát vegyél magadhoz

Szoktál reggelizni? Miket? Cikkünkben leírtuk, hogy miért fontos reggel táplálnod a testedet, mit ajánlatos enned, és milyen hatással lesz rád napközben az elfogyasztott reggeli.

Energiapótlás

Tested egész éjjel regenerálódik. Ehhez energiát használ fel, így a tartalékaid reggelre kiapadnak. A reggeliből pótolhatod az elvesztett energiát, a gabonafélék, a gyümölcs és a tej biztosítják számodra az aktivitást a felkelés utáni első órákra. 

Főleg a gyerekeknek fontos az első főétkezés, hogy teljesítőképességük megfelelő legyen, és képesek legyenek megfelelni az iskolai elvárásoknak.

A belső óra

Mint mindenkinek, neked is van belső órád, ami szabályozza az aktivitásodat. Ahogy a testhőmérsékleted, a vérnyomásod, a szívfrekvenciád, terhelhetőséged és hangulatod is napszakonként más. Reggeli után a görbe felfelé ível, és eléri a csúcspontot. 

Ezután folyamatosan csökken. A délelőtti órák  a leginkább alkalmasak a fizikai és szellemi tevékenységekre, ezért nem mindegy, mit és mennyit eszel. Azokon a napokon, amikor fáradtan ébredsz és úgy érzed, hogy nehezen indul a nap, még a szokásosnál is lényegesebb, hogy valamit fogyassz.

Testileg és lelkileg jobban fogod bírni a terhelést.

Testsúly-szabályozás

Ha vigyázol az alakodra vagy fogyni szeretnél, akkor is reggelizz, mert így elkerülheted, hogy később farkaséhség törjön rád, és többet egyél a kelleténél. Ha reggelizel, akkor a későbbi kevés táplálékbevitel nem fog hangulatingadozást okozni, ami egyébként a fogyókúra elején sokakra jellemző. 

Aki nem reggelizik, többet nassol, amikor dél körül belefárad az éhezésbe, de még nincs itt az ebéd ideje. Ha kevés az időd, öt percre akkor is ülj le, és töltsd ezt a pár percet a gondolataiddal és az egészséges reggeliddel. Tapasztalni fogod, hogy megéri.

Energiaadó táplálékok

A gabonafélék ‒ a teljes kiőrlésű kenyér, a tej és a tejtermékek, a zabpehely, a müzli ‒ szénhidráttartalmuk, vitaminjaik és ásványi anyagaik által juttatnak energiához. Rosttartalmuk eltelít, és sokáig nem leszel éhes.
Ha viszont fehér lisztből készült péktermékeket eszel, hamar megéhezel, mert ezekben kevés a rost, és a bennük lévő cukor hamar lebomlik. A müzlifélék értékesebb táplálékot jelentenek számodra, ha a keveréket magad készíted el, így kevesebb hozzáadott édesítőanyag lesz benne. 
A húsfélék, a  tej, a joghurt, a túró és a sajt erősítik csontjaidat és fogaidat. Fehérjetartalmuk megkönnyíti a kalcium felszívódását. 

Friss gyümölcsök és folyadék

A friss gyümölcsök és zöldségek sok értékes anyagot tartalmaznak, amire a szervezetednek szüksége van. Az alma, a banán, a bogyós gyümölcsök és a citrusfélék müzlibe és joghurtba keverve is nagyon finomak.
A felvágottal vagy sajttal töltött szendvicset felfrissítheted egy salátalevéllel, uborka-, retek- vagy paradicsomkarikákkal. Fűszernövényekkel, például bazsalikommal vagy a snidlinggel is változatossá teheted a reggelidet. 
Fontos, hogy reggel elegendő folyadékot igyál. Bármilyen szomjoltó ital megfelel: tea, kávé, gyümölcslé, tej, kakaó vagy ásványvíz. 
A gyereknek általában nincs kedve reggelizni, pedig az ő esetében különösen lényeges, hogy ilyenkor táplálékkal töltse fel a szervezetét. Inkább keljetek fel korábban, hogy együtt tudjatok étkezni
Így nyugodtabban indul a nap, és a közös tevékenység biztonságérzetet és a szerethetőség érzését ad a gyereknek egész napra. 

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást