Kajaimádók, figyelem! Ha hinni lehet a trendeket előre jelzőknek, akkor ezt esszük-isszuk majd 2022-ben!
1/4 Umami
Számos szupermarket jóslata az „umami”-t nevezte meg a 2022-es év legfontosabb élelmiszer-trendjének. Ez azonban rendkívül homályos – elvégre az umami egy íz, nem egy étel, és bár az ötödik alapíz fogalma csak nemrég kerültbe a populáris kultúrába, a szót még 1908-ban egy japán kémikus, Kikunae Ikeda alkotta meg.
Mielőtt a szó bekerült a nyugati világ lexikonjába, négy széles körben elfogadott alapíz volt; édes, savanyú, sós és keserű. Az umami azonban finomabb, zamatos ízeket tartalmaz, amelyeket már ismerünk és szeretünk olyan összetevőkben, mint a szójaszósz, a parmezán és a húslevesek.
A cikk a hirdetés után folytatódik a következő oldalon, lapozz!