Életmód / Táplálkozás

10 oka lehet, hogy hatalmasra nőtt az étvágyad

10 oka lehet, hogy hatalmasra nőtt az étvágyad

1. Nem viszel be elég fehérjét

A protein nemcsak egészséges, még az éhségérzetet is elnyomja, hiszen elősegíti az ezért felelős hormonok termelődését. Egy kutatásban azok a férfiak, akik a napi kalóriaszükségletük 25 százalékát fehérjebevitelből fedezték, 50 százalékkal kisebb eséllyel nyúltak este nassolni valóhoz mint azok, akik kevesebb proteint ettek, ami elég meggyőző eredmény. A sovány húsok, a mandula, tojás és a bab mind kiváló fehérjeforrás.

2. Másra figyelsz, miközben eszel

Az egyik legrosszabb szokás, hogy étkezés közben a monitort nézzük vagy a telefont nyomkodjuk. Ilyenkor ugyanis nem az evésre figyelünk, aminek ered nem érzékeljük a test teltség-jelzését és ennek eredményeképpen többet fogyasztunk, mint amennyit kellene.

Nem véletlenül alakult ki régen az a szokás, hogy az evésnek megadjuk a módját egy szépen terített asztallal és közben nem foglalkozunk mással.

Tévé előtti evés, ázsiai étel
istockphoto

3. Nem alszol eleget

Sokszor halljuk, hogy a rossz alvás egyik velejárója a hízás, de hol az összefüggés? Az ok a ghrelin, az emésztőszervek által termelt peptidhormon, amelynek fő funkciója az éhségérzet kiváltása, ezért sokan csak éhséghormonként emlegetik. Ha keveset alszunk, több étvágy-stimuláló ghrelin termelődik és éhesebbek vagyunk.

4. Túl sok finomított szénhidrátot fogyasztasz

A feldolgozott ételekben kevés a vitamin, ásványi anyag és rost, aminek hiányát a test éhségérzettel jelzi. A tészta, fehérliszt, szénsavas üdítők, péksütemények és édességek gyorsan megemésztődnek, kevés ideig tart utánuk a teltségérzet, viszont a vércukorszintet megdobják, ami szintén nem tesz jót.

A finomított szénhidrát növeli az éhségérzetet
bymuratdeniz/istockphoto.com

5. Kevés zsírt viszel be

A bevitt zsírnak kulcsszerepe van az éhségérzetben, mert sokáig emésztjük. Mivel hosszú ideig van a testben, teltségérzetet előidéző hormonokat szabadít fel. Nem mindegy azonban, milyen zsírból fogyasztunk sokat. Az egészséges Omega-3 zsírsavakat tartalmazó ételek például a tonhal, lazac, makréla, dió és lenmag, amiket bátran fogyasztahtunk.

Oldalak: 1 2

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást