Életmód / Táplálkozás

Ételek, amiktől csak még éhesebb leszel rövid időn belül

Veled is megesett már, hogy evés után rövid idővel nemhogy nem múlt el az éhségérzeted, de ráadásul még erősebben tért vissza? A hiba nem benned keresendő, hanem az ételekben, amiket fogyasztasz! Ugyanis bármennyire különösen hangzik, valójában vannak olyan élelmiszerek, amik csak rövid távon mulasztják el az éhséget, és aztán még erőteljesebben hozzák vissza azt!

Sajt

Igazából az evolúció tehet arról, hogy a sajt evése után még inkább éhes leszel!

Az emberek ugyanis úgy vannak beprogramozva, hogy a tejben található fehérjét evés után egyre jobban kívánják; ez az oka annak, hogy a kisbabák sokszor és gyakran tudják enni az anyatejet.

Mivel a sajt és a tej egymás „rokonai”, így nem meglepő, hogy az összetevők hasonló érzetet váltanak ki belőlünk, és minél inkább esszük a sajtot, annál jobban kívánjuk, és annál rövidebb időn belül akarnánk újra enni.

 

Gyümölcsös dzsúszok

Természetesen vannak egészségesebb változatok is, de alapjáraton a gyümölcslevek, dzsúszok elég magas cukortartalommal rendelkeznek.

Mivel nincs bennük rost, a fogyasztásuk során pedig a vércukorszinted az egekbe repül, a fáradtságérzeten túl az erőteljes éhséggel is találkozni fogsz.

A tested ugyanis nem tartja elegendőnek ezt a típusú kalóriát, ezért igényli, hogy egyél még valami mást is mellé.

A végeredmény, hogy rövid idővel később máris éhessé válsz!

 

Zsírszegény joghurt

Bár a joghurtok között sok olyan akad, ami kimondottan egészséges, könnyű olyat választani, ami ugyan nagyon finom, de csak még éhesebbé tesz!

Egy alacsony zsírtartalmú változat például nem tartalmaz annyi fehérjét, szénhidrátot és zsírt, mint amennyi a testednek elegendő lenne ahhoz, hogy ne legyél éhes, ezért nem sokkal a kis dobozka elfogyasztása után rád fog törni az éhségérzet.

Ha görög joghurtot választasz, és gyümölcsöt, mandulát is teszel bele, máris sokkal egészségesebb, és jóval táplálóbb ételt készítettél magadnak uzsonnára!

 

Édességek

Még messze van az ebéd, ezért egy kis csokival próbálod elmulasztani az éhségérzeted?

Sajnos ez nem lesz túl hosszú távú megoldás, ráadásul egyetlen kockával biztosan nem fogod beérni.

Ezek a finomított és feldolgozott cukrok ugyanis meggátolják, hogy a tested érezze, ha már eleget ettél belőlük, így könnyen áteshetsz a ló túloldalára, ráadásul nem adják meg azt a teltségérzetet, mint egy megfőzött étel.

Ráadásul amikor elmúlik a hatásuk, hatalmas éhség fog eluralkodni rajtad!

 

Müzliszeletek

Sajnos a legtöbb müzliszelet tömve van cukorral és hidrogénezett olajokkal, hogy ezekkel kiváltsák a fehérjét.

A gond, hogy bár alacsonyabb kalóriatartalommal bírnak, mint egy klasszikus ebéd, messze nem tudják kiváltani a rendes étkezést.

Az édes íz egy rövid időre ugyan feledteti veled az éhséget, de hamar azon fogod kapni magad, hogy nagyon szeretnél enni valamit!

 

Gyümölcsös muffin

Arra gondoltál, egy gyümölcsös muffinnal váltod ki az uzsonnát, hogy kibírd a vacsoráig? Sajnos ez sem a legjobb ötlet!

Hiába gyümölcs, maga a desszert szinte teljes egészében cukorból áll össze, amit a tested nagyon gyorsan megemészt, és növeli az éhségérzeted.

A legjobb, ha az édesebb finomságokat inkább reggel fogyasztod, amikor amúgy is rövidebb idő telik el reggeli és ebéd között, ráadásul még tudsz annyit mozogni, hogy ledolgozd a plusz kalóriákat.

 

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást