Így eszik több zöldséget és gyümölcsöt a gyermeked

Így eszik több zöldséget és gyümölcsöt a gyermeked

Címlap / Életmód / Család / Így eszik több zöldséget és gyümölcsöt a gyermeked

Unod már az állandó konyhai vitát, mert a csemetéd élből visszautasítja a legegészségesebb falatokat, és legszívesebben mindig csoki meg chips után nyúlna? A következő tippek még totális reménytelenség esetén is segítenek benne, hogy a válogatós apróság megkívánja a vitamindús falatokat!

Tartsd őket elérhető közelségben!

Helyezz el egy-egy gusztusos gyümölcsöt, zöldséget vagy akár egy egész kompozíciót olyan magasságban és helyen, hogy a gyerek mindig lássa, s el is érje!
A kicsiknél „meglátni és megszeretni” alapon működik az élet, tehát ha folyton szem előtt van nekik egy alma, banán vagy répa, előtt vagy utóbb felkelti annyira az érdeklődésüket, hogy maguktól meg akarják kóstolni. Pláne akkor, ha éhesek is egy kicsit.

Tedd őket tejtermékhez!

Két legyet üthetsz egy csapásra, ha a zöldségeket és a gyümölcsöket valamilyen tejtermékkel együtt tálalod. A joghurt bármilyen mézédes gyümölcs mennyei kísérője lehet – ráadásul a finom íz mellett rengeteg kalciummal is szolgál a kis fejlődő szervezetnek.
A zöldségdarabkákat pedig élvezet valamilyen joghurtos, kefires vagy tejfölös szószba mártogatva ropogtatni, természetesen nyersen.

Tálalj vidáman!

Ahelyett, hogy egyszerűen felszeletelnéd az almát vagy a sárgarépát, aprítsd valamilyen különleges formára, például csillagra, vagy rakj ki a karikákból egy aranyos figurát. A mackófej az egyik legkönnyebb.
Ezzel az aranyos módszerrel elérheted, hogy a gyerek ne csak unottan piszkálja a tányér tartalmát, hanem jókedvvel tüntesse el.

Vond be a porontyot!

Ha bevonod őt az étel elkészítésének és tálalásának folyamatába, értékesebbnek fogja érzékelni az elé kerülő fogást, így nagyobb eséllyel eszi meg.
Sőt, a közös sürgés-forgás minőségi időtöltésnek is kiváló, mely tovább erősíti a köztetek lévő köteléket, és nagyon jól elbeszélgethettek közben! A kés-villa-olló szabályt felejtsd el: ahelyett, hogy elraknád őket a keze ügyéből, inkább tanítsd meg a megfelelő használatot!

Kérdezd meg!

Megkönnyíted a dolgot, ha egyszerűen megkérdezed a gyereket, hogyan szereti a leginkább a zöldséget és a gyümölcsöt. Biztosan van legalább egy-két olyan étel, ami tartalmazza ezeket, és a kicsi kedvvel fogyasztja őket.
Persze, nem mindig kell éppen azokat készítened, de az ízvilág és az elkészítési mód adhat néhány további tippet.

Süsd meg!

Ne a gyereket, hanem a zöldségeket és a gyümölcsöket. Nem is hinnéd, hányféle módon belecsempészheted őket az étrendetekbe: nemcsak köretnek nagyszerűek, de akár húsokat is tölthetsz velük. A sajttal-hússal töltött sült paprika például különleges fogás lehet az egész család számára, desszertnek pedig a sült alma vagy körte népszerű a kicsik és nagyok körében is..

Nincs olyan, amit ne lehetne grillezni, vagy hússal együtt tálalni. Bátran kísérletezz a fűszerekkel és az ízekkel!

Ne fogadd el a nemet!

A porontyok többsége nem lelkesedik az újdonságokért. Ha a te csemetéd is közéjük tartozik, ne fogadd el szemrebbenés nélkül az ellenkezését! Tudtad, hogy állítólag hétszer-nyolcszor kell találkoznia egy-egy étellel ahhoz, hogy megállapítsa, mennyire tetszik neki? Szóval az egyszeri elutasítás után is nyugodtan rakd elé!
Amennyiben attól félsz, hogy a kicsi nem kapja meg a fejlődéséhez szükséges vitaminokat és ásványi anyagokat, kérdezd meg a gyermekorvost az alternatív pótlási lehetőségekről!

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást