Női szemmel: egyensúlyteremtés a karrier és a család között

Női szemmel: egyensúlyteremtés a karrier és a család között

Címlap / Életmód / Pénz és hivatás / Női szemmel: egyensúlyteremtés a karrier és a család között

Tudatosabb mindennapok

A magánélet és a munka életünk két legfontosabb területe, mégis nagyon nehéz úgy összeegyeztetni a kettőt, hogy az a legkevesebb stresszel járjon. Vannak, akik úgy érzik, a családalapítással válik teljessé az életük, és vannak, akik esetén megváltozik a prioritás: a munkájuk vagy egy jobb pozíció gyakran előnyt élvez minden mással szemben, illetve szívesen próbálják ki magukat új területeken.

A mai, modern világban a nőknek tehát nem csak háziasszonyként, hanem számos más területen – például a munkaerőpiacon – is meg kell felelniük. Egyre gyakoribb az a trend, hogy egy nő már nem csak alkalmazottként, hanem vállalkozóként vagy sikeres üzletasszonyként is megállja a helyét és akár több ember irányításáért és megélhetéséért felel. Ez, valljuk be, egy sor mindennapi kihívás elé állíthat bárkit, főleg akkor, ha ezzel párhuzamosan édesanyaként és feleségként is helyt kell állni.

Szabadítsunk fel időt!

Az egyik és legfontosabb tényező, amely segítségünkre lehet az egyensúly teremtésben, az az időmenedzsment. Ha a mindennapokat képesek vagyunk pontosan megtervezni, akkor lehetőségünk nyílik egy jól követhető napi rutin kialakítására. Míg a tervezés egyszerűnek tűnhet, a megvalósítás már annál kevésbé, ám a titok abban rejlik, hogy minél jobban, és minél többször igyekezzünk tartani magunkat a kialakított ütemtervhez. Így minél többször sikerül a terv szerint végigvinni a napokat, annál valószínűbb, hogy a kialakított rutin szokássá válik.

A rendszertelenség leküzdésére az egyik leghasznosabb időmenedzsment módszer az úgynevezett GTD – azaz Getting Things Done – módszer. Ennek lényege, hogy a mindennapi feladatokat megszervezzük és delegáljuk. A módszer lépései a következők:

  1. rögzítés, vagyis a feladatok felírása, 
  2. tisztázás, azaz a feladatok priorizálása, 
  3. rendszerezés, amikor is meghatározzuk, milyen módszerek léteznek a feladat végrehajtására és ehhez milyen végkimenetelek tartozhatnak, 
  4. reflektálás, vagyis döntés a meghatározott opciók közül, 
  5. végül pedig maga a cselekvés.

Töltsünk minőségi időt szeretteinkkel!

Ha sok feladat hárul ránk a munkahelyünkön vagy épp a vállalkozásunk menedzselése kapcsán, akkor hajlamosak lehetünk belefeledkezni a munkába. Ügyeljünk arra, hogy megmaradjon a fal a magánélet és a munka között. A fáradtsághoz általában stressz társul, ami kihat szeretteinkre is. Így a minőségi idő felszabadítására jó megoldás lehet a munkamegosztás és a napi tervek közé beütemezni a családi programokat annak érdekében, hogy biztosan elég időt fordítsunk szeretteinkre. A közösen eltöltött idő révén kicsit kiszakadhatunk a munkahelyi teendők világából és kikapcsolódunk, majd újult erővel láthatunk hozzá a mindennapok menedzseléséhez és a munkahelyi feladatok elvégzéséhez.

Forrás: Rackhost.hu

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást