8 egészséges ital, amit meg kell kóstolnod

8 egészséges ital, amit meg kell kóstolnod

Címlap / Életmód / Táplálkozás / 8 egészséges ital, amit meg kell kóstolnod

A megfelelő innivalók kortyolásával erősebb immunrendszerre és jobb hangulatra tehetsz szert, emellett pedig akár a rák kialakulásának kockázatát is csökkentheted. Összegyűjtöttük a vízen kívül létező legegészségesebb italokat neked!

Zöld tea

Csökkenti a csontritkulás, egyes rákfajták, a szívbetegségek és az érelmeszesedés veszélyét.
Rengeteg flavonoidot és polifenolt tartalmaz – ezek természetes antioxidánsok, amelyek a szabadgyökök semlegesítésével megvédik a sejtjeidet a káros környezeti hatásoktól. A benne lévő fluorid erősíti a fogakat.

Mentatea

Enyhíti a görcsöket, valamint segítséget nyújt az emésztési problémák megszüntetésében. A menta ellazítja az izmokat, amivel megelőzhető a túlfeszítettség miatt kialakuló fájdalom.
A bélműködés serkentésével pedig gyorsítja a káros anyagok kiürítését, illetve segíti a vitaminok és ásványi anyagok felszívódását.

Zsírszegény tej

Leküzdi a szénhidrátok iránti sóvárgást, valamint véd a csontritkulástól. Mivel valamennyi tápanyagcsoport kiegyensúlyozottan megtalálható benne – szénhidrát, fehérje és zsír is – egyenletesen szívódik fel a szervezetben, sokáig garantálva a teltségérzetet.
A kalcium mellett D-vitamint is tartalmaz, ami a lehető legjobb párosítás a csontoknak.

Szójatej

Csökkenti a szívbetegség kockázatát. Kutatások bizonyítják, hogy a szójában gazdag étrendet folytatóknál magasabb a várható élettartam, illetve az egészségesen eltöltött évek száma.
Általában A- és D-vitaminnal dúsított változatban kapható. Egyetlen kockázata, hogy érdemes elkerülni a génmanipulált szójából készült termékeket.

Forró csokoládé

A csokoládé segít szabályozni egy ingerületátvivő vegyület, a szerotonin szintjét a szervezetben, amellyel hozzájárul a hangulatingadozás megelőzéséhez.
A kakaó polifenoljai rákmegelőző hatásúak, emellett mérsékelik a szívroham kockázatát. Minél magasabb kakaótartalmú, és minél kevesebb cukrot rejtő változatot keress!

Paradicsomlé

Az alacsony sótartalmú, minél kevesebb feldolgozási folyamaton átment paradicsomlé a létező leggazdagabb likopinforrást jelenti az emberi szervezet számára.
Ez az ásványi anyag csökkenti a tüdő-, gyomor-, a nyelőcső-, a vastagbél-, a nyelőcső- és a mellrák kockázatát.

Igazából mindennap meg kellene inni belőle egy pohárral!

Áfonyalé

Az ínybetegségek leghatékonyabb ellenszere. Természetes antibakteriális hatása révén a húgyúti megbetegedések is elűzhetőek vele.
A dietetikusok azonban óva intenek a túlzott fogyasztástól, hiszen magas cukortartalma miatt nem érdemes napi 1-2 pohárnál többet kortyolni belőle. A hozzáadott cukor nélküli változatok a legjobbak!

Narancslé

A frissen facsart házi narancslé megóv a szem hályogos megbetegedéseitől, egyes rákfajtáktól, valamint az immunrendszer erősítésével tulajdonképpen szinte bármilyen betegségtől. Kismamáknak azért érdemes fogyasztani, mert magas ásványianyag- és vitamintartalma hozzájárul a magzat születési rendellenességének megelőzéséhez. A C-vitamin roppant erős antioxidáns, lassítja az öregedési folyamatokat is. A napi ideális folyadékbevitel úgy néz ki, hogy 1,5-2 liter víz mellett néhány pohárral legurítasz a fentiekből is, ízlésed és pénztárcát lehetőségei szerint. Amennyiben ezt elmulasztod, lelassult anyagcserével és rossz közérzettel kell megküzdened.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást