Délután 6 után nem enni? Szokások, amiket egészségesnek hittél, pedig rettentően károsak

Boros Mariann
Írta: ,

Túlzásba vitt vízfogyasztás

Manapság a csapból is az elegendő vízfogyasztás fontossága folyik - hogy képletesek legyünk. Nem árt tisztában lenni azonban vele, hogy pontosan mennyi is az elegendő, hiszen ahogy a túl alacsony vízfogyasztás, úgy a túlzásba vitt folyadékfogyasztás sem egészséges. Gyakran hallani, hogy valaki egy sikeres diéta kulcsát abban látja, hogy rengeteget ivott, ám a napi 4-5 liter valójában túlzás, a különböző hivatalos ajánlások 2-3 liter között mozognak, de persze nem létezik mindenkire ráhúzható séma e téren sem, és a számolgatás helyett inkább arra érdemes odafigyelni, hogy mennyi esik jól.

A tartósan fennálló túlzott folyadékbevitellel csökkenhet a vér nátriumszintje, mely az úgynevezett hiponatrémia betegség kialakulásáért felelős.

Ebben az esetben a vesék nem képesek megbirkózni a folyadékbevitellel, a betegség tünete lehet a levertség, zavartság, de szélsőséges esetben akár halálhoz is vezethet. Nőknél a vízfogyasztás fontossága a szoptatás időszaka alatt kiemelt, ám ekkor is érdemes a test jelzéseire figyelni. Tévhit, hogy egy meghatározott vízmennyiség kell a tej termelődéséhez, annyit kell inni, amennyi jólesik, a túlzásba vitt folyadékbevitel ekkor is épp ellentétes hatást vált ki.

6 után nem enni? 3 szokás, amit egészségesnek hittél, pedig rettentően károsForrás: kutcherandrey/depositphotos.com