Olajos magvak – A tested jelzi, neked melyikre van igazán szükséged

Szabó Erzsébet
Írta: ,
Olajos magvak – A tested jelzi, neked melyikre van igazán szükséged

Ha valaha is próbálkoztál az életmódváltással, akkor biztos te is hallottad jó tanácsként, hogy „ha nassolnivalóra vágysz, válaszd az olajos magvakat”. Ez az életmód-tipp kétségtelenül megállja a helyét, de azt is tudod, miért olyan hasznosak ezek a ropogtatnivalók az egészséged szempontjából?

Dió Kép forrása: cookingwithcurls.com

A diót leginkább telítetlen zsírsavtartalma miatt érdemes fogyasztani, de fertőtlenítő, vírusölőgyulladáscsökkentő hatásáról is érdemes tudnod, aminek nagy hasznát veheted a hideg hónapokban.

A belőle készült olaj koncentráltabban járul hozzá az érelmeszesedés megelőzéséhez, a koleszterinszint csökkentéséhez, de természetesen a magok önmagukban fogyasztva is kifejtik pozitív hatásukat.

A dió emellett jelentős mennyiségben tartalmaz fehérjét, de magnéziumban, káliumban és kálciumban is bővelkedik. B- és E-vitamintartalma mellett A- és C-vitaminnal is hozzájárul az egészség megőrzéséhez.

Mogyoró

A mogyoró az egyik legközkedveltebb sós nassolnivaló, fontos azonban kiemelni, hogy ezúttal nem a pörkölt és sós földimogyoróról van szó. A mogyoró az egyik legmagasabb zsírtartalommal rendelkező magunk, ám ezek a zsírok fontosak, jelentős egészségmegőrző szereppel bírnak.

Meg kell jegyeznünk azt is, hogy magas kalóriatartalma ellenére a mogyorót kifejezetten javasolják a diétázók számára, ugyanis rosttartalma számottevő, és a zsíranyagcserét is felpörgeti.

Káliumtartalmának köszönhetően tisztítja a vért, a benne található réz pedig a vérképzés során tölt be létfontosságú szerepet. Vitamin- és ásványianyag-tartalma miatt is bátran fogyaszthatod!