Életmód / Táplálkozás

Dobj le 10 kilót a sav-bázis diétával! – Diéta mintaétrenddel

Dobj le 10 kilót a sav-bázis diétával! – Diéta mintaétrenddel

A szervezet sav-bázis egyensúlya kényes műszer, ami könnyen kibillen, hiszen a legtöbb étel, amit fogyasztunk, savasító jellegű. Az elsavasodás pedig nem csak egészségügyi problémákat, fáradékonyságot és gyenge immunrendszert okozhat, de a méreganyagok felhalmozódásért, az anyagcsere lelassulásáért, és így az elhízásért is felelőssé tehető. Nézzük most, mit tehetsz ellene.

Kevesebb savas, több lúgos

Mivel savas élelmiszerből így is sokat fogyasztunk – szinte mindenféle édesítőszer, pékárú, gabona, de még nagyon sok gyümölcs is ide tartozik – ezért, ha nem figyelünk oda az étrendünkre, szinte elkerülhetetlen a savasodás.

A megoldást egy lúgosító étrend jelentheti, ami természetesen nem jelenti azt, hogy ezentúl minden lúgosító élelmiszerről le kell mondanod.

A kulcsszú az egyensúly, vagyis hogy egyenlő arányban fogyaszd a savasító és lúgosító táplálékokat, azonban, a kezdetekben érdemes egy pár napos lúgosító étrendet követned, ami csak kis mértékben tartalmaz savasító ételeket.

Ez után fokozatosan visszavezetheted az étrendedbe a savasító ételeket is, de persze csak mértékkel, ügyelve arra, hogy az egyensúly fennmaradjon.

A sav-bázis egyensúly helyreállításával felgyorsulhatnak a méregtelenítő folyamatok, helyreáll az anyagcsere, és a diétát követve jelentős súlyfeleslegtől szabadulhatsz meg.

Mi savasít, mi lúgosít?

Az interneten kutakodva számos táblázatot találhatsz a savasító és lúgosító ételekről és italokról.

Ezek közül a legerősebben savasító és lúgosító hatásúakat érdemes mindig fejben tartani.

Erősen savasít például a kukorica, a sertés, a borjú vagy a marhahús, a kemény sajt és a túró, a fehér kenyér, a barna rizs és az ananász, valamint a legtöbb gyümölcs is. Kis mértékben savasít, így tűréshatáron belül marad a köles, a tönköly, a rozskenyér, a tartós tej, a máj, és általában a belsőségek.

Erősen lúgosít viszont az uborka, az avokádó, a fokhagyma, a szója, a lucernacsíra, a legtöbb zöldség, valamint, noha az íze savanyú, lúgosít a citrom, a lime és a meggy is.

Mintaétrend az első napra

Reggeli: két evőkanál teljes kiőrlésű gabonapehely, két evőkanál teljes kiőrlésű zabpehely, egy marék mandula, egy pohár mandulatej, egy bögre zöld tea.

Tízórai: egy marék zsenge zöldborsó.

Ebéd: grillezett hal párolt bébirépával.

Uzsonna: egy marék meggy.

Vacsora: céklasaláta.

Mintaétrend a második napra

Reggeli: Egy szelet rozskenyér, vékonyan megvajazva, zöldségekkel és szójacsírával, egy bögre zöld tea.

Tízórai: paradicsom saláta.

Ebéd: Dinsztelt máj uborka salátával.

Uzsonna: egy zellerszár.

Vacsora: Egy adag hajdina kása.

Mintaétrend a harmadik napra

Reggeli: friss avokádó saláta, egy bögre zöld tea.

Tízórai: egy marék mandula.

Ebéd: babfőzelék tofu fasírttal.

Uzsonna: két répa.

Vacsora: zöldségturmix uborkából, karfiolból, avokádóból.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást