Csökkentsd a vérnyomásod 2 lépésben

Csökkentsd a vérnyomásod 2 lépésben

Címlap / Életmód / Egészség / Csökkentsd a vérnyomásod 2 lépésben

Kezd eleged lenni a rengeteg gyógyszerből és a levert hangulatból? A vérnyomás csökkentésének íme a két leghatásosabb módja.

Mozgás

Kezdd a napot egy 10 perces sétával. Ha gyalogolnod kell a munkahelyre, válaszd ezt, ne ültesd magad kocsiba. Iktass be a napodba három 10 perces sétát: reggel, ebédidőben és este. Kutatások azt bizonyítják, hogy a többszöri folytonos mozgás szabályozhatja a vérnyomást, jobban mint egy 40 perces futópados edzés.

Egy amerikai kutatás során arra kérték azokat az embereket, akiknek a szisztolés vérnyomása 120-39 volt, vagy a diasztolés 80-89 (esetleg mindkettő), hogy futópadon mozogjanak 40 percig folyamatosan, vagy 10 percet sétáljanak 4 óránként. Az utóbbi nagyobb eredménnyel vitte le vérnyomásukat. A többszöri rövid séták ugyanis 11 órára csökkentik a szisztolés nyomást, míg a futópados mozgás csak 7 órára csökkentette. A diasztolés nyomás a többszöri sétának köszönhetően 10 óra után is csökkent, míg a futópad után csak 7 óráig volt lecsökkenve.

Ez örvendetes hír, hisz azt jelenti, aki beilleszti mindennapjaiba a mozgást, egészséges vérnyomással élhet. Elég egy kutyasétáltatásnyi idő a parkban, a tömbházak közt és csökkentheted a gyógyszeradagot.

A szívnek is jót teszel ezzel, ráadásul a vér megtelik oxigénnel és a közérzeted is javul.
Lényegében a mozgás minden formája jó a vérnyomáscsökkentésre, hasonlóan a fogyáshoz és a helyes étrendhez. Ha mindhármat sikerül elérned, csökkented a stroke és szívroham kockázatát. Akkor mozgásra fel!

Étrend

Íme egy gyors lista arról, milyen csökkentett nátriumtartalmú ételeket ajánlatos fogyasztanod, ha magas vérnyomással küzdesz.

1. Lépés: Olvasd el a cimkéket
Minden vásárlásnál ellenőrzid az élemiszerek összetételét, így tudod mennyi sót tartalmaznak.
– Orvosi ajánlás alapján próbáld betartani a napi 1500 mg só bevitelét
– Mindig vásárolj kevés sótartalmú ételeket, ha előrecsomagolt, fagyasztott, konzerv vagy üveges ételeket vásárolsz.
– Konzervek helyett válaszd a friss zöldségeket

2. Lépés: Csökkentsd a nátrium mennyiségét
Hányféleképpen csökkentheted étrendedben a sót?
– Öblítsd le a sózott élelmiszereket (pl. konzerv) használat előtt
– Ne sózzuk a vizet, amikor tésztát vagy rizset főzünk
– Válaszd azokat a készételeket, amelyeket fűszerezetlenül lehet kapni, így tudod kontrolálni a só mennyiségét
– Válassz friss húst a feldolgozott, préselt, szárított vagy konzerv húsok helyett.

3. Lépés: Helyes fűszerezés
Légy kreatív, ragaszkodj a friss ízekhez és dobd el a sótartót!
– Válassz friss fűszernövényeket a só helyett
– A szószokat, ketchupokat, sós salátaönteteket helyettesítsd fűszernövény olajpokkal, citrus olajokkal, almabor ecettel, avokádó vagy maláta öntetekkel.
– Próbáld ki a vörösbor ecetet, vagy citromlevet salátaöntetnek
– Fogyassz sovány állati fehérjéket, zöldségeket (mint a gomba, hagyma, fokhagyma, paprika és egyéb friss zöldségek)
– A szendvicsekbe tömj ropogós zöldségeket savanyúság vagy olajbogyó helyett.
 

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást