Bőrfiatalító ételek a gyönyörű bőrért

Bőrfiatalító ételek a gyönyörű bőrért

Címlap / Életmód / Táplálkozás / Bőrfiatalító ételek a gyönyörű bőrért

Vannak bizonyos ételek, amelyek igen jó hatással vannak a bőrünkre, ezért a csodakrémek helyett érdemes inkább az alábbi élelmiszereket fogyasztani.  

Gránátalma

A piros gyümölcs számos jótékony hatása mellett a fiatalságunkat is segít megőrizni. Magjai ellágsav nevű antioxidánst tartalmaznak, amelyek hatékonyan veszik fel a harcot a ráncok ellen és bőrünket rugalmasabbá teszik.
Az ízletes gyümölcsből érdemes hetente legalább egyszer fogyasztani, ugyanis nemcsak bőrünk szépségét őrzi meg, hanem immunrendszerünket is erősíti. 

Acerola

Az acerola híres magas C-vitamin tartalmáról, ezért érdemes minél gyakrabban fogyasztanunk belőle. Mivel nálunk a barbadosi cseresznye nem mindenhol kapható, ezért beszerezhetjük bio boltokban tabletta vagy szárított formában.
C-vitamin tartalma segít regenerálni a kollagénrostokat, melyek következtében bőrünk ruganyosabb és ragyogóbb lesz. 

Mandula

A mandula is azok az élelmiszerek közé tartozik, amelyek segítenek megőrizni bőrünk fiatalságát. B-vitaminokat, E-vitamint és fontos zsírsavakat tartalmaz, amelyek mind hozzájárulnak ahhoz, hogy bőrünktől távol tartsuk a ráncokat és természetesen tarthassuk meg rugalmasságát.
 
Érdemes hetente többször is pár szemet enni belőle, hiszen emellett számos jótékony hatással bír.

Áfonya

A piros bogyós gyümölcs igen egészséges, erősíti az immunrendszert és felveheti a harcot egyes betegségek ellen, sőt, még bőrünk szépségét is segít megőrizni.
A benne található antocián erősíti a kollagénrostokat, melynek következtében segít megtartani bőrünk rugalmasságát, valamint antibakteriális hatással is bír.

Tojás

A tojás az egyik legalapvetőbb élelmiszerünk, ami nem véletlen, hiszen amellett, hogy számos módon felhasználhatjuk ételeinkben, egészséges is.
Magas E-vitamin-, és béta-karotintartalma miatt fontos táplálékunk, míg külsőleg a fehérjét alkalmazhatjuk bőrünkre, hiszen kollagéntartalma feszesebbé teheti azt.

Lazac

A lazac omega-3 zsírsav-taralma miatt segíthet megőrizni bőrünk fiatalságát és a ráncok kialakulását is hátráltatja. Mindemellett a pattanásos bőrre is jó hatással van, hiszen helyreállítja a bőr fattyúháztartását.
Érdemes a halat beépíteni az étkezésünkbe, hetente legalább egyszer-kétszer egyéb húsok helyett fogyasszuk lazacot vagy már halat, hiszen igen egészséges.

Avokádó

A zöld színű gyümölcsöt is bátran bevethetjük, ha természetes módon szeretnénk megóvni bőrünket a ráncoktól, hiszen az avokádó jelentős mennyiségben tartalmaz E-vitamint és esszenciális zsírsavakat, amelyek hosszú távon megakadályozhatják a mély ráncok kialakulását.
 
Fogyaszthatjuk nyersen, de készíthetünk pakolást is belőle, mely egyszerre frissíti, fiatalítja és rugalmasabbá varázsolja bőrünket.

Vörösbor

A vörösbor kis mennyiségben a benne található polifenoloknak köszönhetően fiatalíthatja a bőrünket. A bor fogyasztásával azonban ne essünk túlzásba, hiszen nagy mennyiségben épp az ellenkező hatást váltja ki.
Elég, ha hetente 1-2 pohárral fogyasztunk belőle, és természetesen jó minőségűt válasszunk. A piros színű szőlőből készült nedű más módon is rugalmassá teheti a bőrünket; öntsünk fürdővizünkben egy pohár vörösbort, és fürdőzzünk meg benne. 

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást