Mindegy, hogy tíz éve, vagy épp csak tíz hete dolgozol egy munkahelyen, egy biztos, mindenképpen kialakulnak majd ilyen-olyan szokásaid. Ez teljesen természetes, hiszen az életed jelentős részét töltöd ott, körülvéve számtalan emberrel, akiket nem válogathatsz meg, mint a barátaidat, egyszerűen együtt kell létezned velük. Sokan észre sem veszik, hogy belecsúsznak bizonyos szerepekbe, amelyek nem biztos, hogy jót tesznek a karrierjüknek és a személyiségüknek. Íme, néhány viselkedés, amit kerülj el a munkahelyeden!
VIDEO Év végi fejlődés horoszkóp: ez az, amit még idén kell megfejlődnöd
1/6 A negatív
Ha valami nem tetszik, annak mindig hangot is adsz, ráadásul jó hangosan, hogy mindenki tudja, hogy elégedetlen vagy? Ha semmi mást nem hallanak tőled, csak mérgelődést, elégedetlenkedést és árad belőled a negatív kisugárzás, azzal nem csak magadat, de mindenki mást is lehúzol.
Próbáld megkeresni a pozitív dolgokat is a munkahelyeden, ha pedig nem találsz, akkor itt az ideje váltani.
Igen, mindenhol vannak munkahelyi pletykák, ez az élet és az emberi természet velejárója, azt azonban eldöntheted, hogy milyen formában veszel részt bennük.
Ha egyszerűen csak meghallgatod őket, akkor azt hiszem, hogy senki sem vetheti a szemedre, hogy kavarsz, ha azonban beleállsz egy-egy témába és te leszel maga a pletykafészek, azzal hamar elmarhatod magad mellől a közvetlen kollégáidat. Inkább tartsd távol magad a rosszindulatú, pletykás munkatársaidtól!
Mindenkivel megesik néha, hogy elalszik, elszalad a reggel és nem készül össze időben, azonban nem mindegy, hogy ez milyen gyakorisággal történik meg. Ne engedd, hogy a krónikus késő jelző rád ragadjon, hiszen ebből a szerepből nehéz kitörni, ráadásul rendkívül rossz fényt vet rád.
Ennél csak az a rosszabb, ha igazán fontos meetingeken és találkozókon sem sikerült betartanod a kezdő időpontot – ha erre nem tudsz odafigyelni, egy idő után minden tekintélyedet elveszíted.
Remek dolog, ha jóban vagy a munkatársaiddal, még jobb, ha a főnököddel is, de mindig tudd, hogy hol a határ. Egy bizonyos szintig rendben van a feletteseiddel való barátkozás, azonban egy idő után ez akár vissza is üthet. Nem biztos, hogy közvetlen kollégáid szemében szimpatikus leszel, ha nem velük, hanem inkább a céges hierarchián belül feljebb dolgozókkal próbálsz szoros kapcsolatot kialakítani.
Ha mindez persze nem érdekből történik és őszintén úgy érzed, hogy a főnököd a legjobb barátod, azzal nincs semmi baj, de tanuld meg kezelni a helyzetet és tartsd a munkahelyeden kívül a barátkozást, így egyikőtöknek sem lesz kellemetlen a helyzet.
Nálad teljesen különválik a munkahely és a magánélet, olyannyira, hogy minden lehetőséget megragadsz, hogy távol tartsd magad a céges rendezvényektől, sőt a kollégáidtól is. Nem jársz el velük ebédelni, inkább magányosan fogyasztod el, amit hoztál. Egyszerűen nem szeretnél a közösség részévé válni.
Szünetben inkább nyomkodod a telefonodat, ahelyett, hogy a veled egy irodában dolgozókkal innál meg egy kávét, esetleg együtt szellőztetnétek ki a fejeteket. Érthető, ha szeretnéd megőrizni a magánéletedet és távol tartani a munkádtól, de azért nem kell ezt olyan iszonyúan szigorúan venni. Attól, hogy közelebb engeded magadhoz a közösséget, amelyben heti 40 órát is eltölthetsz, nem származik károd, sőt, lehet, hogy új barátokra találsz!
Fogalmad sincs, hogy hova jegyzeteltél a legutóbbi meetingen, a billentyűzeted ragad a kosztól, a szerződéseken pedig kávéfoltok éktelenkednek? Figyelj egy kicsit jobban oda a környezetedre és a munkádra is, mert ha hanyag vagy és trehány, az egyáltalán nem aranyos, és egy idő után te leszel az iroda koszosa, akire félnek bármit is rábízni.
Egy kis igényesség, némi figyelem és rendszer sokat segíthet!