Életmód / Egészség

Az áfonya csodálatos hatásai: nem csak az anyagcserét serkenti, de még fiatalít is!

Az ősz egyik szépsége, hogy szezonális gyümölcsök széles skálájából válogathatsz. Az egyik legnépszerűbb szuperkaja ilyenkor az áfonya, ami szeptemberig érik, és nem csak finom, de rengeteg jótékony hatása van. Ráadásul nem mellesleg alacsony kalóriás, miközben tele van ásványi anyagokkal!

Antioxidánsokban gazdag

A gyümölcsök és zöldségek közül messze kiemelkedik az áfonya, hiszen bebizonyították már, hogy magas koncentrátumban tartalmaz antioxidánsokat.

Ez azt jelenti, hogy megvédi a testedet az olyan összetevőktől, amelyek rombolják a sejtjeidet, öregítik és rugalmatlanná teszik a bőrödet (a kollagénszintézist is serkentik, ennek köszönhetően kevesebb ráncod keletkezik), sőt, a szem egészségét is támogatja ez a gyümölcs azáltal, hogy képes megerősíteni az itt található hajszálereket.

Ennek hatására hatására jobb lesz az oxigén-, és vérellátás a szemeidnél.

 

A szíved egészségéért

Az áfonyát azoknak is előszeretettel javasolják, akik szívproblémákkal küzdenek.

Ez a gyümölcs ugyanis falvonoidokat tartalmaz, amelyek képesek erősebbé tenni az érfal sejtjeit, gátolják az erek eltömődésének esélyét, valamint rendszeres fogyasztás mellett csökkentik a koleszterin szintjét is.

Ehhez napi szinten legalább 15 dkg-ot érdemes elfogyasztanod belőle, minimum egy hónapon keresztül.

De szintén jó választás azoknak, akik esetleg vérnyomásbeli problémákkal küzdenek, hiszen erre gyakorolt hatása is rendkívül pozitív.

 

Emésztést javító hatások

Mindegy, hogy milyen emésztési problémával küzdesz, az áfonya a gyomor egyik legjobb barátja.

Rendszeres fogyasztás mellett ugyanis egészséges, pektinekben gazdag rostokkal látja el a szervezetet, amelyek serkentik az emésztést, és segítenek a bélrendszer hatékony működésében.

Ráadásul a bennük lévő tanninok csökkentik az esetleges emésztőrendszeri gyulladásokat, miközben egyéb összetevői antibakteriális hatással is bírnak.

Székrekedés és hasmenés esetén egyaránt hatékony!

 

Idősebb korban

Ahogy telnek az évek, úgy vagyunk egyre inkább kitéve különféle komoly betegségeknek.

Noha az áfonya C-vitamin tartalma alacsony, az antioxidánsok mindenért kárpótolnak.

Ezért javasolják szakértők, hogy idősebb korban különösen érdemes ezt a gyümölcsöt fogyasztani, hiszen nem csak a mellrák kialakulásának kockázatát csökkenti, de egyúttal képes megelőzni időskori betegségeket (például Alzheimer-kórt).

Egy korábbi vizsgálat során 76 év körüli embereket vizsgáltak meg, és arra kérték őket, 12 héten át minden nap fogyasszanak áfonyát.

Már ez elég volt ahhoz, hogy a memóriateszteken jobban teljesítsenek, mint korábban!

 

Ha épp diétázol

Amennyiben épp nemrég kezdtél bele a fogyókúrába, úgy szuper ötlet, ha ez a gyümölcs is a diétád részévé teszed.

Az áfonya ugyanis rendkívül magas rosttartalommal bír, ami elengedhetetlen ahhoz, hogy a fogyás beinduljon.

Sőt, még a hasi zsír eltüntetésében is segít, így ha épp erről a területről próbálnál egy kicsit lefaragni, mindenképpen fogyaszd napi szinten!

A jó hír, hogy egyetlen bögrényi áfonya körülbelül 84 kalóriát jelent, és joghurtba keverve isteni finom.

 

Felfázás esetén

A felfázás a világ egyik legkellemetlenebb érzése, pláne, ha nem tudsz mihamarabb orvoshoz fordulni a panaszaiddal.

Az áfonya viszont (a vörös áfonyával egyaránt) jó hatással van a húgyúti fertőzésekre, hiszen antibiotikus hatással rendelkezik, és megállítja a baktériumokat abban, hogy a hólyag falára tapadjanak.

Egyébként a menstruációs panaszok enyhítésére is előszeretettel javasolják, hiszen a görcsökkel, valamint a tejmirigyek duzzadtságával is képes felvenni a harcot.

 

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást