Anyagi világban élünk, egy anyagias társadalom részei vagyunk, melyben nap, mint nap kell léteznünk. A megvilágosodott keleti tanítók biztosan nem agyalnak sokat azon, hogy milyen márkájú cipőt vegyenek, mert teljesen más értékek jelentik náluk a fontos dolgokat. Sok mindent tanulhatunk tőlük, de teljesen kilépni soha nem tudunk majd a mi társadalmunkból…
2/3 A boldogság relatív
Tekinthetünk rá úgy, mint egy megfoghatatlan cél és úgy is, mint egy végtelen lehetőség. A boldogság mindenhol jelen van, bármennyire is nyálasan hangzik, de csak rajtunk múlik, hogy meglátjuk e. Éppen ezért nem lehet behatárolni és lekorlátozni, csak hagyni kell, hogy szabadon áramoljon. Csakhogy az anyagi világ elhitette velünk, hogy a boldogságot drága tárgyakhoz kell kötni, melyekből persze soha nem elég és csak egyre többet akarunk. Az összes reklám azt sugallja nekünk, hogy vásárolnunk kell, mert akkor oldódnak meg a problémáink, akkor leszünk igazán kiegyensúlyozottak, ha megvesszük a legdrágább porszívót és szép, tiszta otthonban élhetünk. Minden más csak boldogtalanná tesz, mert a közepes teljesítmény nem hozza a tökéletes eredményt.
A gyerekeknek a legújabb és legmenőbb telefonokra van szükségük, mert csak az készíthet tökéletes képeket és azzal tudnak leginkább bevágódni az osztálytársak között. Ezért nem kell a reklámokat okolnunk, inkább nekünk kell olyan erős személyiségekké válnunk, akikre nincsenek hatással a próbálkozások. Emberek vagyunk, ezért azt is el kell fogadni, hogy néha igenis hatással lesz ránk és teljesen rendben van, ha valaki impulzív vásárlást folytat addig a pontig, amíg még nem ez határozza meg őt.
A cikk a hirdetés után folytatódik a következő oldalon, lapozz!