Egészség / Életmód

Ülőmunkát végzel? Ilyen problémákkal számolhatsz!

Ülőmunkát végzel? Ilyen problémákkal számolhatsz!

Az irodai munka -főleg, ha számítókép előtt kell ülnöd szinte egész nap- számtalan problémát okozhat. Vajon Téged mi kínoz?

Szemszárazság

Azok, akik folyamatosan nézik a monitort, gyakran szenvednek szemszárazságban, amellett, hogy sokan szemüveg viselésére is kényszerülnek, mivel hosszan ugyanazt a felületet nézzük, így nem tornáztatjuk meg szemeinket.

De térjünk vissza a szemszárazságra: hogy miért alakul ki? Azért, mert kevesebbet pislogunk, mivel nagyon fókuszálunk a monitorra.

Ezért a nedvességet nem pótoljuk kellő mennyiségben, ami a tápanyag és az oxigénellátásért felelős, így előbb-utóbb égő, szúró érzés ad bosszúságra okot. A szakemberek erre az esetre műkönnyet szoktak ajánlani, ami nagyban segít ezen a kellemetlen problémán.

Visszér

Egyre több nő és férfi lábain éktelenkednek visszerek, melyek sok esetben erős fájdalommal is járnak. Sajnos a legtöbben pusztán esztétikai problémának titulálják, pedig súlyos szövődményeket is okozhat, ráadásul ha előrehaladottabb állapotban van, már csak a műtét jelenthet megoldást.

Természetesen az örökletes hajlam is nagyban közrejátszhat megjelenésében, azonban az ülőmunkát végzőknél gyakrabban fordul elő, mint azoknál, akik olykor át tudják mozgatni a végtagjaikat.

Ha téged is érint ez a probléma, sokat tehetsz, ha óránként megtornáztatod a lábaidat, és sokszor felpolcolod. Nagy segítséget nyújthatnak ezen kívül a gumis, kompressziós harisnyák is.

Fejfájás

Szintén gyakori panasz az irodai dolgozók körében a fejfájás, a migrén. Sokan azt hiszik, egyedül a stressznek tudható be, ami részben igaz is, de a nem megfelelő testtartás és különböző szemproblémák is eredményezhetik.

Ha teheted, végezz lassú nyakkörzéseket, mozgasd át a vállaidat, de a legjobb, ha összefognátok az irodában, és igénybe vennétek direkt erre a célra kifejlesztett irodai masszázst.

Ekkor a szakember odamegy a munkahelyedre és ott helyben alaposan átgyúr. Ezáltal nem csak a fejfájásod múlik el, de frissebb és produktívabb is leszel.

Kéztőalagút szindróma

A sok gépelés, a folyamatos, apró, precíz mozdulatok az arra érzékenyebbek ujjait, csuklóját igencsak megviselheti, sőt, hosszan elnyúló gyulladásokat is okozhat. Ekkor az ott lévő idegeket a nagy terhelés miatt nyomás éri, ami fájdalmat, zsibbadást, átmeneti érzéketlenséget is okozhat.

Fontos a megelőzés, próbáld úgy beállítani az egér, valamint a billentyűzet magasságágát, hogy a csuklód ne álljon se felfele, se lefele!

Ha már kínoz a probléma, kicsit szüneteltesd a gépelést, valamint kend be nyugtató krémmel.

Hátfájás

Ahogy fejfájás, úgy állandósult hát-és derékfájás is kialakulhat a rossz tartás következtében. Sokan görnyednek a gép előtt, sem a hátukat, sem a nyakukat, fejüket nem tartják megfelelő pozícióban, így szinte törvényszerű, hogy ez előbb-utóbb valamilyen problémát fog okozni.

A legjobb, ha a monitor pontosan a szemeid előtt van, valamint a székedet is állítsd be, hogy ne kelljen túlságosan görnyedned. Az irodai masszázs ebben az esetben is nagy segítséget jelenthet.

Elhízás

Értelemszerű, hogy a folyamatos ülés, az, hogy szinte egész nap meg se mozdulunk, plusz kilókat eredményezhet.

Sokszor nincs elegendő időnk, hogy nyugodtan megebédeljünk, így kénytelenek vagyunk rendszertelenül étkezni – ami általában kalóriával dús étel.

Nagyon fontos, hogy ha van időd munka után, vagy előtt,, menj el sportolni, vagy tornázz otthon fél órát!

Ínhüvelygyulladás

Hasonlóan a kéztőalagút szindrómához (amely az ínhüvelygyulladás következménye is lehet), ezt is a sok gépelés és egérhasználat okozza.

Az ínhüvely megdagad, az ott lévő folyadék mennyisége és összetétele megváltozik, így gyulladás alakul ki.

Akár hetekig, hónapokig s elhúzódhat, ha nem pihentetjük. Borogatással, nyugtató krémmel mérsékelhető a fájdalom, súlyosabb esetben lézeres, illetve antibiotikum oldhatja meg a problémát.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást