Életmód / Egészség / Lélek

5+1 toxikus szokás, ami napról napra lopja el a boldogságodat

5+1 toxikus szokás, ami napról napra lopja el a boldogságodat

Ha most megkérdeznéd az ismerősödet, szerintük mi az élet értelme, szinte mindenki ugyanazt mondaná: boldognak lenni. Azonban az emberek többsége mégsem érzi magát annak, folyton van valami, amin aggódnak, és egyszerűen nem tudnak nyugodtan hátradőlni. Te is közéjük tartozol? Lehet, hogy ez a nyolc dolog áll a boldogságod útjában!

Elrejted az érzelmeidet

Gyerekként sokszor mondták azt neked is, hogy ne sírj, vagy ne szomorkodj?

Már fiatal korban – sokszor nem szándékosan – belénk ültetik, hogy az érzéseinket nem szabad mindig kimutatni, és bizonyos esetekben muszáj elrejtenünk őket a külvilág elől.

Aztán ahogy telnek az évek, évtizedek, azon kapjuk magunkat, hogy ha valaki megbánt minket, vagy rossz a kedvünk, inkább el sem mondjuk.

Azonban szakértők szerint azáltal, hogy a negatív érzelmeket elnyomjuk magunkban, fokozatosan a pozitívakkal is ezt fogjuk tenni, hiszen nem tudjuk megfelelően megélni az érzéseinket.

Ez hosszú távon a párkapcsolataink, baráti viszonyaink rovására is mehet, hiszen a megfelelő kommunikáció híján eltávolodunk egymástól. Arról nem is beszélve, hogy egészségügyi problémákat is tapasztalhatunk, ha a lelkünk nincs rendben.

A tökéletességre való törekvés

Az önéletrajzodban jól mutat, hogy perfekcionista vagy, és állandóan az ideálokat kergeted, de őszintén; boldoggá tesz ez téged?

Valószínűleg rengeteget stresszelsz és szorongsz amiatt, hogy ne kövess el hibát, ha pedig mégis így történne, cseppet sem vagy elnéző magaddal.

Néha megijesztenek az ismeretlen dolgok, mert tartasz attól, hogy nem jól cselekszel majd, ezért nehezen lépsz ki a komfortzónádból, és hajlamos vagy a rutinba zuhanni.

Pedig hidd el, az életben sokszor a legjobb dolgok a hibákból születnek! Tudtad, hogy a mikrohullámú sütő, a penicilin, de még a pacemaker is a véletlen szüleménye?

Haragtartó vagy

Életünk során nagyon sok olyan alkalom van, amikor valaki megbánt minket, eljátssza a bizalmunkat, és csalódást okoz.

Ilyenkor nem egyszerű mély levegőt venni, és azt mondani, hogy megbocsátasz, pedig neked is jót tenne!

Azok az emberek, akik hosszú ideig tartanak haragot másokkal, olyan problémákat tapasztalnak meg, mint a depresszió, vagy a szívbetegség, pedig sok esetben a harag nem is kifejezetten a másik ember tettei miatt áll fenn sokáig, hanem magunkban keresendők az okok.

Szakértők szerint az önbizalomhiány, a félelem, az irigység egyaránt szerepet játszhat ebben, és azáltal, hogy ragaszkodsz a haraghoz, csak magadnak ártasz.

Ha nem tudod, hogyan engedhetnéd el, érdemes akár szakértői segítséget kérni. Meglátod, egészen új élet vár rád, ha képes leszel tovább lépni a csalódásokon.

Gondolatok tényként

Jó, ha tudsz olvasni az emberekben, de hacsak nincsenek szuperképességeid, 100%-ig sosem fogod tudni, mit gondolnak rólad mások. Épp ezért, csakis magadnak ártasz azzal, ha egy-egy gondolatodat tényként kezeled.

Például ha a főnöködnek rossz napja van, és kicsit ellenségesebb veled is, te automatikusan azt hiszed, hogy baja van veled, esetleg nem kedvel.

A fejedben lévő negatív gondolatok viszont napról napra vesznek el a boldogságodból, és majdnem biztos, hogy az esetek többségében kis idő múlva bebizonyosodik, hogy tévedtél.

A szorongással töltött időt viszont nem kapod már vissza!

Mások véleményére támaszkodsz

Az emberi természet része, hogy nagyon sokat számít nekünk mások véleménye.

Hogy egy negatív kritika akár az egész napunkat tönkre tudja tenni, míg egy bók teljesen felvillanyozza a hangulatunkat.

Sajnos az, ha nagy szükséged van a visszacsatolásra másoktól, többet vesz el a boldogságodból, mint amennyit hozzáad.

Előbb-utóbb ugyanis azon kaphatod magad, hogy bizonyos dolgokat csak azért csinálsz, hogy a környezetednek kedvezz, abban a reményben, hogy még jobban megkedvelnek majd téged.

Felejtsd el a megfelelési kényszert! Ne próbálj meg azoknak a kedvére tenni, akik veled nem foglalkoznak, hiszen ez csak szorongósabbá tesz, és a depresszióra való esélyeket is növeli.

Nem vagy a jelenben

Sokszor járnak a gondolataid a messzi jövőben, az ismeretlennel és bizonytalansággal övezett úton?

Vagy gyakran jut eszedbe a múltad, emberek, akik sérelmeket okoztak neked, és nem bírsz továbblépni rajtuk?

Hazudnánk, ha azt mondanánk, hogy nem szokott időnként mindenki elmerengeni, de ha sosem élsz a jelenben, és nem tudod kiélvezni a pillanatot, hamar a keserűség mélyén találhatod magad.

Szakértők szerint van egy hatékony módszer, ami segíthet ebben. Ülj le a szobádban, csukd be a szemed, és figyeld a hangokat. Próbálj meg minden apró neszt azonosítani: az autók zaját, kutyaugatást, gyereknevetést, mindent.

Ezután fókuszálj a szagokra, sétálj körbe, és illatozz meg mindent, ami a kezedbe akad. Egy kis mentális kikapcsolódás segíthet fellélegezni, regenerálódni, és lelassítani a gondolataidat.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást