Életmód / Táplálkozás

Ez történik, ha minden nap eszel csokit: 5 szuper előny és 5 kellemetlen mellékhatás

Egy átlagember évente több kiló csokoládét fogyaszt el, ez a kakaóbabból készült finomság világszerte a legnépszerűbb édesség, nem véletlenül. A mindennapi csokievés gondolata csábító, hiszen ez az sokféle ízben és formában kapható nyalánkság gyakorlatilag pár falatnyi boldogság, ami egyből megdobja hangulatunkat. Hogy ez mennyire jó ötlet? Íme a rendszeres csokoládé-fogyasztás öt előnye és öt hátránya.

Előnyök:

Leviheti a vérnyomásod

A csokiban – azaz a kakaóban – flavonoidok vannak, ami jó hatással van a vérnyomásra. Napi egy kis kocka étcsokoládé jó hatással lehet a kialakuló hipertenzió kordában tartására. Persze ez nem jelenti azt, hogy féktelenül fogyaszthatjuk.

Gyulladáscsökkentő hatása van

A bacilusok ellen a szervezet gyulladással küzd, ami hosszú távon káros lehet, mert károsítja a sejteket. Egy kutatás azonban bebizonyította, hogy egy hét rendszeres étcsokoládé-fogyasztás után az immunrendszer szabályozásáért felelős gének aktivitása megnőtt, csökkentve a gyulladásveszélyt.

Védi a bőrt a naptól

A már említett flavonoid egy olyan – növényekben előforduló – vegyület, ami számos jó hatással bír szervezetünkre. A kakaóban található flavonoid – másnéven flavanol – ellenállóbbá teszi a bőrt az ártalmas UV-sugarak ellen. 

Javítja a memóriát

Egy kutatás azt vizsgálta, hogy étcsokoládé fogyasztása után 30 perccel fokozott agyi vérellátást lehetett kimutatni a kísérletben résztvevő embereknél, így kijelenthetjük, hogy az étcsokoládé igazi agyserkentő. A hatás órákkal a csokievés után is kitart és nemcsak az emlékek felidézését segíti elő, hanem az új információk feldolgozását is. 

A sportolásban is segít

A flavonoidok növelik a szervezet a nitrogén-oxid szintjét, mert gátolják az őket lebontó enzimeket. A rendszeres (flavonoidban gazdag) csokifogyasztással hozzájárulhatunk a megfelelő nitrogén-oxid szint megteremtéséhez, ezáltal elősegítve az izmok gyorsabb és hatékonyabb regenerációját. Ha tehát edzés előtt eszünk egy kis csokit, jobban bírjuk majd a terhelést. 

Hátrányok:

Gyengítheti a csontokat

Sajnos az étcsokoládé-evésnek nem csak pozitív hatásai vannak, például a benne található kakaóvaj és cukor hosszú távon gyengítheti a csontokat. A nem édesített kakaópor viszont egészséges, ha mindenáron csokis ízre vágysz, igaz, sajnos nem édes. 

Migrént okozhat

Az alkohol után a csokoládé a legnagyon migrén-kiváltó, bár erre vonatkozóan még nem készültek hivatalos kutatások. Mindenesetre a migrénben szenvedő emberek 22 százaléka állítja, hogy csokievés után fáj a feje. 

Gyomorégést eredményezhet

A csokiban található methylxanthine ellazítja a gyomor és a nyelőcső közötti szelep izmát, ami ettől nyitva marad és a gyomorsav felkerülhet a nyelőcsőbe, ezáltal gyomorégést okozva. Az orvosok azt ajánlják, hogy aki refluxos, egyáltalán ne fogyasszon csokoládét emiatt.

Vesekő kialakulásában is lehet szerepe

A csokiban a sok jó vegyület mellett sajnos található pár olyan is, ami nem tesz jót a szervezetnek. Ilyen például az oxalát, amely ha kalciummal kombinálódik a vesében, akkor vesekő alakul ki. Akinél már találtak vesekövet, le kell mondania a csokoládéról.

Elálmosíthat

A csokiban ugyan van koffein, ami élénkítő hatású, azonban a benne található cukor hirtelen emeli meg a vércukorszintet, amivel együtt a szerotoninszint is gyorsan emelkedik. Ez az úgynevezett boldogsághormon, ezért érezzük magunkat olyan kellemesen csokievés után. Ez a hormon azonban ellazít és esetenként el is álmosíthat. minket, egy tábla csoki tehát gyors örömet szerez, ami sajnos ugyanolyan gyorsan el is múlik és még hízunk is tőle, úgyhogy rendszeres és túlzott fogyasztása igencsak megfontolandó. 

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást

    Bien.hu

    FREE
    VIEW