Tippek, ha valamit nem találsz a lakásban

Tippek, ha valamit nem találsz a lakásban

Címlap / Otthon / Háztartás / Tippek, ha valamit nem találsz a lakásban

„Jaj, nem találom! Mi lesz most?” Gyakori, hogy valami után lázasan kutakodunk. Ez főleg akkor zavaró, amikor sietünk valahová. Hiába keressük az újságok között, az ágy alatt, a fiókban és a polcon, minden ésszerűnek tűnő helyen, nem találjuk. Te is azok közé tartozol, akik szinte mindennap legalább 15 percet azzal töltenek, hogy keresnek valamit? Akkor ez a cikk neked szól!

Több fény

Aktiválj egy fényforrást! Ha egy nem elég, akkor többet is! Ha félhomály vagy sötét van a szobában, és nem látsz elég jól, inkább ne keresgélj tovább, ne tapogatózz kétségbeesetten, mert még valami megszúrja a kezedet, vagy leversz és összetörsz valamit

Ráadásul megvan az esély arra, hogy egyáltalán nem találod meg, amit keresel, mert a tekinteteddel átsiklasz vagy a sötétben elsétálsz amellett, amit fényben könnyen észrevehetnél.

A stressz rosszul hat

A stressz megnehezíti a gondolkodást. A hosszú távú memóriában sokszor megvan az információ a keresett tárgy helyéről, de feszült állapotban nehezen lehet előhívni. Ahelyett, hogy kapkodva turkálsz mindenhol, inkább ülj le nyugodtan és csillapodj le. 
Igyál egy pohár vizet, teát vagy gyümölcslevet, és lélegezz mélyeket. Ha sietsz valahova, akkor is érdemes pár percet erre a szünetre szánni. 

Előzmények

Idézd fel, hogy mielőtt elveszítetted, amit keresel, merre jártál a lakásban, mit csináltál, milyen bútorokat érintettél meg. Próbáld végiggondolni, hogy mi történt. 

A memória úgy működik, hogy az emlékek felidézésével és hirtelen összekapcsolásával adja az ötleteket. Ott van a fejedben emlékkép formájában a megoldás, hát kutasd fel!

Álom

Amikor már napok óta keresel valamit és az előző módszer nem hozta meg az eredményt, segítenek az álmok. Este lefekvés előtt csillapodj le és mélyülj el újra a gondolataidban. 

Mondd magadban, hogy ma éjjel olyan álmod lesz, ami elárulja, hol van a tárgy. Reggelre megkapod a választ. Ha mégsem, akkor a következő éjjel ismét alkalmazhatod ezt a módszert.

Kimondott szó

Kutatások szerint hamarabb előkerülnek az elveszített tárgyak, ha hangosan kimondjuk a nevüket

A kimondott szó segít a koncentrálásban, így gondolatban könnyebben rá tudunk hangolódni a tárgyra, megidézve az elveszítés körülményeit, és a lehetséges helyeket, ahol megtalálhatjuk.

Állj meg a lakás különböző pontjain, és próbáld elképzelni, hol lehet a tárgy. Minden alkalommal mondd ki a nevét.

VIDEO A csillagjegyek stresszkezelése a legrosszabbtól a legjobbig

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!