Tippek a tökéletes kirándulás megszervezéséhez

Tippek a tökéletes kirándulás megszervezéséhez

Címlap / Kikapcsolódás / Utazás / Tippek a tökéletes kirándulás megszervezéséhez

Mit vigyél magaddal, és mennyi időt szánj a kirándulásra? Egy kirándulás fejleményeit nehéz előre kiszámítani, hiszen sok minden közbejöhet. Cikkünkben ötleteket adunk a kirándulásra való felkészüléshez, hogy jól sikerüljön, és épségben, vidáman térhess haza.

Öltözék

A ruházat kiválasztásában a legfontosabb tényező az évszak, a várható időjárás és a szabadban való tartózkodás időtartama. Az élénk színeket a veszélyes rovarok hamar észreveszik. Ne vigyél magaddal műszálas ruhaneműt, mert nem szellőzik, és megizzadsz benne. A túracipőd legyen kényelmes, alacsony sarkú vagy vastag talpú, vízhatlan.
Új, még bejáratlan cipőben soha ne indulj útnak! Mindenképpen vigyél magaddal sebtapaszt, akkor is, ha már jól bejáratott cipőd van, nehogy feltörje a lábadat. Gyalogtúránál, ha nincs túrabakancsod, megfelel a jól szellőző sportcipő is. Komolyabb túrákhoz viszont szükség van egy jó minőségű túrabakancsra. 

Öltözék rendkívüli helyzetekre

Egynapos túrára kényelmes nadrágot, pólót vagy inget, pulóvert és lehetőleg kapucnis esőkabátot vigyél magaddal. Télen szükséged lehet még száraz pamutzoknira, sálra, sapkára, meleg, egyujjas kesztyűre, kiskabátra, jégeralsóra is.

Az átázott, nedves ruhát a lehető leghamarabb vedd le magadról, és cseréld le szárazra, mert nedves ruhában lehet a legkönnyebben megfázni.
A túracipőt, ha átnedvesedett, alaposan szárítsd ki, majd kend be vastagon cipőkrémmel.

Élelem

Gyorsan romló, csöpögős, kenődő, folyékony élelmiszert ne vigyél magaddal. Lehetőleg ne tegyél be nyers húst, gyorsan romló felvágottakat (pl. párizsi, olasz felvágott, kenőmájas), papírba csomagolt vajat vagy margarint, tejet, tojást, szénsavas üdítőitalt, málnát, epret szőlőt, ribizlit, barackot. 
Az alábbi élelmiszerek megfelelőek: füstölt vagy száraz húsok, konzervek, étolaj (üvegben), fűszerek, kávé, tea, zöldség, gyümölcs (lehetőleg megtisztítva), instant levesek, kekszek, ropik, chipsek, kenyér stb. 
Érdemes beszerezned egy hűtőszatyrot jégakkuval. Az élelmiszer így rövid ideig tárolható marad. A megromlott vagy kétes állapotú élelmiszert távolítsd el, mert odavonzza a legyeket, és komoly fertőzéseket kaphatsz.

Időtartam

Tervezd meg a kirándulás időtartamát. Ezután már ki tudod számolni, hogy mekkora a távolság, amit a tervezett időn belül képes vagy normál ütemben megtenni. 

Figyelembe kell venned az útvonal jellegét (hegyes, dombos, sáros, havas), a résztvevők számát (a legidősebbhez és a legfiatalabbhoz kell elsősorban alkalmazkodni) és terhelhetőségük fokát (mindig a leggyengébb teherbírású résztvevőhöz igazodj). 
Fontos tényezők még a csomagok súlya, a várható időjárás okozta nehézségek, a vízvételi lehetőségek, a menedék- és pihenőhelyek távolsága is.

Sebesség

Egy felnőtt gyalogolva általában 5 km-t, nagyobb gyermek 4 km-t, kisgyermek 3 km-t halad óránként. Még véletlenül se ábrándozz arról, hogy majd belehúzunk vagy kilövünk, mint a rakéta, mert akkor ez már nem kirándulás, hanem kínlódás lesz. 

Lassul a sebesség, ha dombos területen, agyagos-sáros úton, zuhogó esőben, szélben és ködben kell haladnotok.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást