Ez történik a testeddel, ha minden nap fogyasztasz tejtermékeket

Ez történik a testeddel, ha minden nap fogyasztasz tejtermékeket

Címlap / Életmód / Egészség / Ez történik a testeddel, ha minden nap fogyasztasz tejtermékeket / 2. oldal

Segít a fogyásban

Azért szerencsére nem csak rossz dolgokat tesz a testünkkel a gyakori tejfogyasztás. Például a fogyásban kimondottan hasznos is lehet.

Paul Salter, dietetikus és fogyás specialista szerint ha napi szinten három kisebb adagot fogyasztunk belőle, és mindemellett egészségesen étkezünk, sportolunk, a súly leadásában, kalóriák égetésében is segít.

Ezzel ért egyet Amy Goodson, sportdietetikus is, aki szerint ez szuper fehérjeforrás, és előszeretettel ajánlja azoknak, akik edzés mellett szeretnének leadni pár kilót, vagy egy kicsit több izomra vágynak.

Pláne igaz ez a proteines tejre, mivel a fehérje lelassítja az emésztést, és sokkal jóllakottabbnak érzed magad, ráadásul kevesebbet is eszel ennek hatására. Jó ötlet, ha például edzés után fogyasztod!

Szuper ásványianyag forrás

Arra mind emlékszünk az iskolából, hogy a tej szuper kálciumforrás, és nem mellesleg rengeteg tápanyagot tartalmaz, kezdve az energiaforrásokkal (fehérje, zsír, szénhidrát), egészen az ásványi anyagokig (D-vitamin).

Az emberek jelentős része küzd kalcium, D-vitamin és káliumhiánnyal is, és bár ezeket más forrásokból, élelmiszerekből is be lehet szerezni, abban a legtöbb szakértő egyetért, hogy a tej a legjobb és leggyorsabb megoldás.

“Sokan hiszik azt, hogy könnyen be lehet szerezni a kalciumot más ételekből, de az igazság az, hogy tíz bögre spenótot kell megenni, hogy annyi jusson a szervezetükbe ebből, mint két és fél deciliter tehéntejből” – mesélte Amy Goodson a TheList magazinnak.

Arra azonban figyelj oda, hogy a napi egy csésze tej mellé megfelelő mértékű magnéziumot is juttass a szervezetedbe, e nélkül ugyanis a kalcium pozitív hatásai nem tudnak érvényesülni.

Sőt, ha ezek nincsenek egyensúlyban, az gyengíteni kezdi a csontokat.

Betegségek ellen

Ahogy telnek az évek, úgy a csontjaid sűrűsége is csökken, ez pedig leginkább a nők körében nagy probléma. Natalie Allen dietetikus, egyetemi szakértő szerint a tej segíthet felvenni a küzdelmet ezzel a problémával.

Azonban szerinte érdemes megvárni a 30. életévet, és ezt követően belekezdeni a napi tejfogyasztásba, hogy megelőzd a csontritkulást, és csökkentsd a későbbi tüneteket. Ezen kívül a napi tejfogyasztás még egyéb betegségekkel is felveszi a küzdelmet.

Ilyen a diabétesz, a rák és a szív rendellenességei, Dr. Joelle Cafaro szerint ugyanis az ásványi anyagok (mint az A-vitamin, K2-vitamin, omega-4 zsírsav) a zsírtartalomban találhatók, ezért hatékonyak lehetnek a betegségek ellen. Sőt, a British Medical Journal kutatásai szerint idősebb korban a csípőtörések száma 10-15%-kal lecsökkent, azoknál, akik napi szinte ittak tejet.

Oldalak: 1 2

»

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást