Életmód / Táplálkozás

A tej tényleg egészséges?

A tej tényleg egészséges?

A tej és a tejtermékek fogyasztása jótékony hatással bír egészségünkre. Íme mi mindenre jó!

Csontok egészsége

A tej és tejtermékek gazdag kalcium, foszfor, magnézium és fehérje források, melyek elengedhetetlenek a csontok egészséges növekedéséhez és fejlődéséhez.

A gyerekkorban kezdődő és a felnőttkorban folytatódó megfelelő tej és tejtermék fogyasztás segíthet az egészséges csontok kialakításában és megvédik azokat az olyan későbbi betegségektől, mint a csontritkulás

Fogak

A tejben és tejtermékekben található kalcium és foszfor mennyiség a fogak fejlődését és karbantartását is biztosítja.

A tejben található legbőségesebb fehérje a kazein, mely védő szereppel bír és amely egy vékony filmréteget képez a fogzománcon, megelőzve a fogzománc kalcium és foszfát veszteségét, mely állandóan ki van téve a szájban található savak támadásának.

A tanulmányok kimutatták, hogy a tej csökkenti fogszúvasódást okozó ételek hatásait. Valójában, a vízen kívül a tej az egyetlen biztonságos ital, mely nem károsítja a fogakat.

Vérnyomás

Egyre több tanulmány sugallja, hogy napi 3 adag tejtermék fogyasztása, 5 adag gyümölccsel és zöldséggel, csökkentheti a vérnyomást úgy a gyerekeknél, mint a felnőtteknél.

Annak ellenére, hogy a pontos mechanizmusok nem egészen világosak, úgy vélik a tejben található kalcium, kálium, magnézium és fehérje mind-mind felelős érte.

Szív- és érrendszeri betegségek

Számos tanulmány szerint a tej és tejtermékek fogyasztása csökkenti a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázatát.

Egy jelenlegi felmérés kimutatta, hogy azon férfiak körében, akik sok tejet fogyasztottak kisebb a szívroham esélye, mint azok között, akik kevés tejet ittak, vagy egyáltalán nem fogyasztottak tejet.

Epidemiológiai kutatások kimutatták, hogy a magasabb szintű kalcium bevitel kapcsolatba hozható a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázatának csökkentésével.

Pontosabban, a magas szintű kalcium bevitel csökkentheti a vérben található rossz koleszterint, és növelheti az alacsony jó koleszterint, melyek okozhatnak szív- és érrendszeri megbetegedéseket.

Ráadásul, úgy vélik, hogy a kalcium összeköti a beleken található káros zsírokat és megelőzi felszívódásukat.

Elhízás

A közhittel ellentétben, a kutatások szerint a tejet és tejterméket fogyasztó emberek soványabbak, mint ezeket nélkülöző társaik.

Ráadásul, azok akik diétájukba is beépítették ezeket a termékeket, több kilótól tudtak megszabadulni, főleg a has környékén. Ez kifejezetten jótékony hatású, hiszen a törzs körüli zsír veszélyezteti az egészséget.

2-es típusú diabétesz

A tanulmányok szerint a zsírszegény tejtermékek fogyasztása csökkentheti a 2-es típusú diabétesz kockázatát, mely a felnőttek körében már régóta problémát jelent, és ma már egyre gyakoribb a gyerekkorban és serdülőkorban is.

Egy jelenlegi felmérésben 37,000 középkorú nő vett részt, közülük a legtöbb tejterméket fogyasztó résztvevőnél jelentősen csökkent a 2-es típusú diabétesz veszélye.

A legerősebb kapcsolat a zsírszegény termékek esetében mutatható ki.

Hasonlóképpen az extra adag tejtermékek fogyasztása még kisebb kockázatot jelent.

Úgy vélik, ezek a jótékony hatások a tejtermékekben található számos tápanyagnak köszönhető, mint a kalcium és a magnézium, illetve a tény, hogy a tejtermékek alacsony glycaemiás indexszel rendelkeznek, mely segíti a vércukorszint karbantartását.

Rák

A megnövelt tejfogyasztás bizonyítottan véd a vastagbél-ráktól és a mellráktól.

Egy svéd felmérés szerint azon férfiak körében, akik napi másfél pohár tejet fogyasztottak, 35%-kal csökkent a megbetegedés veszélye, mint azok esetében, akik kevesebb, mint 2 pohár tejet fogyasztottak hetente.

40,000 norvég nő körében végzett kutatás szerint, azok akik gyerekkoruktól kezdve rendszeresen fogyasztanak tejet, kisebb az esélyük a mellrák kialakulására.

Hidratálás

A megfelelő hidratálás elérésére ajánlott napi 6-8 pohár víz fogyasztása.

A kiszáradás koncentrációzavarhoz és gyenge memóriához és rossz közérzethez vezet.

A tej nagyszerű választás ha folyadékról van szó, hiszen újrahidratálja a testet, sőt tápanyagokban gazdag és védi a fogakat.

Edzés után nagyon fontos az újrahidratálás, hiszen az elvesztett folyadékot pótolni kell, ráadásul ajánlott egy szelet tejcsokoládé fogyasztása, mely segít a kimerült testen.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást