7 tény és tévhit a narancsbőrről

7 tény és tévhit a narancsbőrről

Címlap / Stílus / Arc / 7 tény és tévhit a narancsbőrről

A combon, popsin, csípőn, hason és olykor a felkarokon megjelenő, karfiolszerű felületet eredményező probléma olyan gyakori a nők körében, hogy szinte mindenki küzd vele valamilyen szinten. De vajon igaz-e, hogy méreganyagok okozzák, zsírfölösleget jelent, és a pasiknál nem jelentkezhet?

Méreganyagok okozzák?

Számos kence és étrend-kiegészítő azt ígéri, hogy a szervezetedben tanyázó méreganyagok, vagy más néven toxinok kiűzésével gondoskodik a feszes, narancsbőrmentes összhatásról.
Ez viszont butaság, mert a cellulitis akkor jön létre, amikor a zsírraktárok a kollagén kötőszövetek közé tömörülnek. A kötőszövet izomtónus-hiány, hormongondok, valamint keringési zavarok hatására gyengülhet.

A pasiknak nem lehet?

De igen, csakhogy a nőknél sokkal gyakoribb. Ez annak tudható be, hogy a természet homokóra formájúra alkotott minket, tehát eleve hajlamosabbak vagyunk comb-, csípő- és popsitájékon zsírt raktározni, mint a férfiak, akik viszont inkább pocakosodnak.
Becslések szerint egyébként a hímneműek tizede szenved narancsbőrtől.

A korral romlik az állapot?

Sajnos igen, mivel a hormonoknak kiemelt szerepük van a zsíranyagcserében, illetve a kötőszövetek állapotában.
Az idő múlásával egyre kevesebb női nemi hormont, azaz ösztrogént termel a szervezeted, ami gyengébb vérkeringéshez, így a kollagénrostok gyengüléséhez vezet. Megfelelő táplálkozással és rendszeres testmozgással javíthatsz a helyzeten.

A géneket is okolhatod?

Valóban úgy tűnik, hogy a cellulitis női ágon öröklődik. Ha tehát anyukád és a nagymamád is szenvedett tőle, sokkal többet kell tenned a megelőzésért illetve a kezelésért. Amerikában még tesztet is vásárolhatsz a gyógyszertárban, ami megállapítja, hogy hordozod-e a narancsbőrre hajlamosító génvariánst.
Az egészséges testsúly megtartása azonban akkor is segíthet, ha a természet rossz lapokat osztott neked.

Zsírfölösleget jelent?

Túlsúly esetén még feltűnőbb a narancsbőr, ám sajnos normális testalkatúakra is lecsap. Tény, hogy minél alacsonyabb a testzsírszázalékod, annál kisebb az esélyed a narancsbőrre, de vannak, akik csontsoványan is küszködnek vele.
A kozmetikai guruk már bevallották, hogy negyvenvalahány kilós fehérnemű-modelleket is kezelnek a problémával.

Az edzés tényleg segít?

Igen, méghozzá több fronton is támadja a narancsbőrt. Rendszeres testmozgással ugyanis fokozhatod a kritikus területek vérkeringését, ráadásul elősegítheted a megfelelő izomtónus kialakulását amellett, hogy zsírt égetsz.
Ez a három dolog már önmagában is elegendő érvet biztosít arra, hogy nyúlcipőt húzz, nem igaz?

A feszesítő krémek segítenek?

Az ilyen kozmetikumok többsége el sem jut a bőr mélyebb rétegébe, ahol a narancsbőr „lakik”, tehát kamu az egész. Léteznek olyanok, amelyek tényleg fokozzák a terület vérkeringését, illetve segítik a kollagén rostok regenerációját, ám a hatásuk csak nagyon ritkán lesz szemmel látható, s edzés és egészséges táplálkozás hiányában mit sem érnek.
Amennyiben szeretnél megszabadulni a narancsbőrtől, nincs más esélyed, mint az életmódváltás: mozogj heti öt alkalommal félórát, továbbá egyél minél több zöldséget, gyümölcsöt, halat, fehér húst, zsírszegény tejterméket és teljes kiőrlésű gabonát!

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást