7 tény és tévhit a narancsbőrről

7 tény és tévhit a narancsbőrről

Címlap / Stílus / Arc / 7 tény és tévhit a narancsbőrről

A combon, popsin, csípőn, hason és olykor a felkarokon megjelenő, karfiolszerű felületet eredményező probléma olyan gyakori a nők körében, hogy szinte mindenki küzd vele valamilyen szinten. De vajon igaz-e, hogy méreganyagok okozzák, zsírfölösleget jelent, és a pasiknál nem jelentkezhet?

Méreganyagok okozzák?

Számos kence és étrend-kiegészítő azt ígéri, hogy a szervezetedben tanyázó méreganyagok, vagy más néven toxinok kiűzésével gondoskodik a feszes, narancsbőrmentes összhatásról.
Ez viszont butaság, mert a cellulitis akkor jön létre, amikor a zsírraktárok a kollagén kötőszövetek közé tömörülnek. A kötőszövet izomtónus-hiány, hormongondok, valamint keringési zavarok hatására gyengülhet.

A pasiknak nem lehet?

De igen, csakhogy a nőknél sokkal gyakoribb. Ez annak tudható be, hogy a természet homokóra formájúra alkotott minket, tehát eleve hajlamosabbak vagyunk comb-, csípő- és popsitájékon zsírt raktározni, mint a férfiak, akik viszont inkább pocakosodnak.
Becslések szerint egyébként a hímneműek tizede szenved narancsbőrtől.

A korral romlik az állapot?

Sajnos igen, mivel a hormonoknak kiemelt szerepük van a zsíranyagcserében, illetve a kötőszövetek állapotában.
Az idő múlásával egyre kevesebb női nemi hormont, azaz ösztrogént termel a szervezeted, ami gyengébb vérkeringéshez, így a kollagénrostok gyengüléséhez vezet. Megfelelő táplálkozással és rendszeres testmozgással javíthatsz a helyzeten.

A géneket is okolhatod?

Valóban úgy tűnik, hogy a cellulitis női ágon öröklődik. Ha tehát anyukád és a nagymamád is szenvedett tőle, sokkal többet kell tenned a megelőzésért illetve a kezelésért. Amerikában még tesztet is vásárolhatsz a gyógyszertárban, ami megállapítja, hogy hordozod-e a narancsbőrre hajlamosító génvariánst.
Az egészséges testsúly megtartása azonban akkor is segíthet, ha a természet rossz lapokat osztott neked.

Zsírfölösleget jelent?

Túlsúly esetén még feltűnőbb a narancsbőr, ám sajnos normális testalkatúakra is lecsap. Tény, hogy minél alacsonyabb a testzsírszázalékod, annál kisebb az esélyed a narancsbőrre, de vannak, akik csontsoványan is küszködnek vele.
A kozmetikai guruk már bevallották, hogy negyvenvalahány kilós fehérnemű-modelleket is kezelnek a problémával.

Az edzés tényleg segít?

Igen, méghozzá több fronton is támadja a narancsbőrt. Rendszeres testmozgással ugyanis fokozhatod a kritikus területek vérkeringését, ráadásul elősegítheted a megfelelő izomtónus kialakulását amellett, hogy zsírt égetsz.
Ez a három dolog már önmagában is elegendő érvet biztosít arra, hogy nyúlcipőt húzz, nem igaz?

A feszesítő krémek segítenek?

Az ilyen kozmetikumok többsége el sem jut a bőr mélyebb rétegébe, ahol a narancsbőr „lakik”, tehát kamu az egész. Léteznek olyanok, amelyek tényleg fokozzák a terület vérkeringését, illetve segítik a kollagén rostok regenerációját, ám a hatásuk csak nagyon ritkán lesz szemmel látható, s edzés és egészséges táplálkozás hiányában mit sem érnek.
Amennyiben szeretnél megszabadulni a narancsbőrtől, nincs más esélyed, mint az életmódváltás: mozogj heti öt alkalommal félórát, továbbá egyél minél több zöldséget, gyümölcsöt, halat, fehér húst, zsírszegény tejterméket és teljes kiőrlésű gabonát!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást