Ahhoz, hogy jobban átláthassuk a változások kimenetelét, meg kell értenünk a fogyasztói társadalom működését. Minden a kereslet-kínálat egyensúlyán alapszik. A piacot mindig a kereslet határozza meg, amit szépen lekövet a kínálat. A szépségiparra kivetítve, amíg van igény a szépészeti kezelésekre, addig a piac megteremti a lehetőségeket. Minél nagyobb a kereslet, annál nagyobb lesz a kínálat is és ez az árakra is értendő.
Értelemszerűen, ha valamire óriási igény van, a kínálat megteheti, hogy azt minél emeltebb áron dobja piacra, hiszen a kereslet majd mindent megtesz annak érdekében, hogy megszerezze az adott terméket. Tökéletes egyensúlyi állapot nem létezik, az egyik mindig egy lépéssel a másik előtt jár, viszont egyensúly közeli állapotban létezünk.
Egy esetleges változás a fogyasztói társadalom életében viszont sokkal közelebbi egyensúlyi állapotot idézhet elő. Gondoljunk csak bele, hogy amikor az embereknek majd nem lesz meg a szükséges erőforrásuk ezeknek a kezeléseknek a finanszírozására, előbb-utóbb a kínálati oldal kénytelen lesz csökkenteni árait, ha a piacon akar maradni. Elképzelhető lesz radikális árcsökkenés is, hiszen a fogyasztók nem tudnak majd lépést tartani a kínálattal, márpedig a kínálati oldal érdeke, hogy ne távolodjanak el túlságosan egymástól. Nem tudnak majd mit tenni, mint csökkenteni az árakat és alkamazkodni az új piaci helyzethez.
Ez valahol várható, hiszen a jelenlegi árazás meglehetősen elszállt, de nemcsak a szépségiparban. Amennyiben viszont a fogyasztói igények átalakulnak, az egész piac át fog alakulni és az is megtörténhet, hogy a jelenleg csillagászati árakon értékesített szépészeti kezelések, az aktuális áruk töredékéért lesznek elérhetőek. Ez mindkét oldal érdeke lesz, de legalábbis a szépségipar is akkor jár a legjobban, abban az esetben maradhat fenn, ha lépést tart a változásokkal. Mivel bármennyire is ragaszkodunk ezekhez a szolgáltatásokhoz, a piramis alját, vagyis az elsődleges szükségleteinket soha nem fogják megelőzni.