A reklámoknak mindig is az volt a célja, hogy megragadják a figyelmünket, és ezért nem riadnak vissza a sokszor akár sokkoló tartalmaktól sem. Ezek a régi reklámok azonban mai szemmel nézve egészen más miatt meglepőek, mint ami a készítők eredeti szándéka volt.
VIDEO Év végi fejlődés horoszkóp: ez az, amit még idén kell megfejlődnöd
1/7 Alcoa Aluminium – 1965
A hirdetés célja az volt, hogy megmutassa, milyen egyszerű kinyitni az Alcoa Aluminium kupakját – és úgy gondolták, ennek a legjobb bizonyítéka az, hogy még egy NŐ is ki tudja nyitni! A plakáton a nő finoman fogalmazva is együgyűnek ábrázolt arca pedig azt a benyomást kelti, hogy még csak nem is egyszerűen arról van szó, hogy a nőktől kevesebb izomerőt várhatunk…
„Fújd az arcába, és mindenhová követni fog!” – mondja a hirdetés. Szexista, nőgyűlölő, megalázó, de sajnos azt kell mondanunk, ez a reklám ma mégis leginkább azért nem futhatna, mert már nem lehet reklámozni a dohánytermékeket…
Furcsa azt gondolni, hogy a márkák olyan merész állításokat is tehettek néhány évtizede, mint ez az üdítőreklám. Ha 7-Up-ot iszol, olyan energiát kapsz, amitől jobbá válsz a pingpongban, a bowlingban és minden másban – állítja a hirdetés. Ráadásul ez mindössze két-hat percet vesz igénybe. A zavar azonban mégis abból fakad, ahogyan a nő pózol ezen a furcsa reklámon.
5/7 Marilyn Monroe és tűzijáték biztonság – 1950-es évek
Nem tudjuk, miért van Marilyn Monroe kacér fürdőruhában, kacér pózban, vagy hogy ez hogyan segíti az embereket a biztonságra összpontosítani július 4-én. Valószínűleg azonban sok ember figyelmét felkeltette a reklám, így ezt a célját legalábbis biztosan elérte.
Ez a Budweiser hirdetés egy feleség történetét meséli el, akinek a férje hálás volt, amiért nem feledkezett meg a fiúk pókerestjéről, és finom falatokkal, meg persze behűtött sörrel várta őket. A játékban, persze, ő nem vett részt, de a nap végén a férjétől megkapta a jutalmát: egy hatalmas csókot, amiért ilyen rendes kis háziasszony volt. Hát, mit mondhatnánk? Az ’50-es években, úgy tűnik, más elképzelései voltak az embereknek arról, milyen is a boldog házasság.
A '70-es években sokan érezték a nehéz gazdasági idők terhét, amikor élelmiszert vásároltak. A Hormel húsos konzervételeket kínált relatíve alacsony áron, innen jött a szlogen – ne hagyd, hogy a magas árak vegetariánust csináljanak belőled! Biztos működött, mert a márka még ma is létezik! Más kérdés, hogy ma már tudjuk, vegának lenni nem feltétlenül olcsóbb, de mindenképpen környezettudatosabb, és nem mellesleg, a megfelelően összeállított étrend mellett akár egészségesebb választás is.