Egy új tanulmány szerint nem mindegy, milyen szavakkal bíztatjuk a matek leckével bajlódó csemeténket, ugyanis mindez nagyban befolyásolja a másnapi dolgozat eredményét. Három mondat kifejezetten árthat.
VIDEO Nagy éves horoszkóp 2025: így alakul az éved személyes és munkahelyi fronton
Minden szülőnek ismerős helyzet: késő délután munkából hazaérve egy kétségbeesett gyereket találunk a matek könyv felett görnyedve. A példa nehezen akar megoldódni, a gyerek elveszti a türelmét és kijelenti, hogy ő ehhez a tárgyhoz hülye. A gondos szülő ilyenkor próbál vigasztaló szavakat mondani, mint például „legfeljebb nem leszel matematika professzor, attól még okos vagy” és ehhez hasonlókat. Biztató gondolatok, de állítólag mégsem ezt kellene mondanunk, ugyanis csak a szorongást tápláljuk vele.
Kétféle szülői hozzáállás a matekhoz
Az említett kutatás jutott erre az eredményre, melyet a Georgiai Egyetem tudósai végeztek 561 szülő bevonásával. A szülők többsége szerint a matematikai készségek fejleszthetőek és idővel a reál tárgyakhoz kevéssé konyító gyerek is könnyebben boldogul majd a matek feladatokkal. A résztvevőket arról is megkérdezték, hogyan reagálnak gyerekeik matematika tárgyból elért eredményeire.
Velük szemben azok a szülők, akik a matematikai készséget inkább veleszületett képességnek gondolják, amely alapjaiban vagy megvan valakiben, vagy nincs, inkább fontosnak tartják dícsérni a gyereket és abban megerősíteni, hogy okos és megvan benne a matekhoz szükséges készség.
A cikk folytatódik, lapozz!