Minden második ember szerint a nyaralása rosszul sült el – Mit kell idén másként csinálnod?

Minden második ember szerint a nyaralása rosszul sült el – Mit kell idén másként csinálnod?

Címlap / Kikapcsolódás / Utazás / Minden második ember szerint a nyaralása rosszul sült el – Mit kell idén másként csinálnod?

Az elmúlt években ugyanott nyaraltunk külföldön, de idén másik helyre megyünk. Az új foglalások mindig magukban hordozzák annak az esélyét, hogy valami balul sül el…

Az idei húsvéton egy csaknem kereken 10-es értékelésű, eldugott, vidéki kisházat béreltünk ki, ami egyébként minden kívánalmunknak megfelelt. Egyet leszámítva: két szoba helyet csak egyet kaptunk meg. Mivel nem romantikus hosszú hétvégén voltunk, hanem a lányunkkal és a kutyánkkal érkeztünk, ez a körülmény a komplett programunkat tönkrevágta. Utólag kaptunk vissza pénzt és annyi kárpótló kupont, amennyit az egész életünkben nem fogunk tudni felhasználni. Mindez sajnos nem kárpótolja a félresikerült „pihenésünket”. 

Azonban mégsem az ilyen nyaralási gondok azok, amik rendszeresen tönkreteszik az üdüléseket. Mi is életünkben először és remélhetőleg utoljára futottunk bele hasonlóba. Általános és sokszor elkerülhetetlen gond, hogy valaki a nyaralás előtt, vagy közben lebetegedjen, esetleg dugóba kerüljünk az indulás napján, vagy késsen a gépünk – az utazás eleve stresszes ezek miatt. Valójában hetek, hónapok óta várjuk, készülünk rá és idealizáljuk.

A kiszámíthatatlan változások végett viszont az utazók kevesebb, mint fele találja úgy, hogy a legutóbbi nyaralása beváltotta a hozzá fűzött reményeket.

Az Exodus Travels megbízásából készült tanulmányban olyan felnőtteket kérdeztek, akik az elmúlt 5 évben legalább egyszer voltak külföldön. A válaszadók mindössze 45%-a mondta, hogy a nyaralása tökéletesre, vagy legalább majdnem tökéletesre sikerült.

Irreális nyaralási elvárások

Amikor megkérdezték az elégedetlen nyaralókat, szerintük mi volt az oka annak, hogy nem sikerült jól a pihenésük, akkor azt mondták, hogy egyszerűen irreális elvárásaik voltak a nyaralással kapcsolatosan. 72% mást várt a közösségi médiában látottak és olvasottak alapján az adott nyaralóhelyről, további 67%-uk pedig saját magát okolta.

Utóbbiak úgy gondolták, rosszul szerveztek, nem megfelelően tervezték meg az utazást. Végül ez vezetett ahhoz, hogy az üdülés nem a feltöltődésről, hanem sokkal inkább a bosszúságokról szólt. 

AleksandarNakic/istockphoto.com

Az utazási iroda kíváncsi volt a részletekre: vajon mit kellett volna másként csinálnunk?

A megkérdezettek közel harmada, 31%-a mondta, hogy az úti céljuk nem felelt meg az elvárásoknak és ez az egész utazásukra negatív hatással volt. Azonban 51%-uk elismerte, hogy ezen felül tudott emelkedni és megtalálta mind a szállásban, mind a helyszínen azokat a látnivalókat, amik miatt érdemes volt elutaznia. Ennyien voltak tehát azok, akik alkalmazkodtak a körülményekhez és túljutottak a kezdeni csalódáson. 

Egyébként úgy tűnik, hogy a nyaralásokon általában győz a pozitív hozzáállás és a legtöbben megpróbálják kihozni a lehető legtöbbet az adott helyzetből. Pl. mi is dönthettünk volna úgy, hogy hazajövünk, de eleve több száz kilométerre voltunk az otthonunktól és nem ez volt az első alkalom, hogy egy nappalin és egy hálószobán osztozkodtunk. Nyilván nem volt a legjobb és nem is ezért fizettünk, de úgy döntöttünk, ha már ilyen messze eljöttünk, legalább a környéken nézzünk szét.

Hasonlóak a statisztikák: a résztvevők 74%-a biztos abban, hogy mindig kihozza a lehető legtöbbet abból az utazásból is, amelyik nem úgy sikerült, ahogy eltervezte. 

Hogyan fognak a jövőben tervezni?

Természetesen azt is megkérdezték a résztvevőktől, hogy ezek tudatában miként fogják megtervezni a következő nyaralásukat. A válaszadók 87%-a mondta, hogy néhány dolgon változtatni fog. Többek között nagyobb figyelmet fordítanak arra, hogy az általuk meglátogatott helyszínek történelmét megismerjék, elsajátítsanak néhány helyi szót, valamint olyan helyi lakosoktól, szakértőktől érdeklődjenek, akik úgy ismerik a környéket, mint a tenyerüket. Tehát kevesebb hitelt adnak az influenszerek reklámjainak.

Sokan (33%) voltak azok is, akik azt gondolták, hogy ha utazási irodát, vagy helyi idegenvezetőt fizetnének meg, akkor kevesebb csalódás érhetné őket és legközelebb igyekeznek majd ezeket a lehetőségeket is szemügyre venni.

Ahhoz, hogy a legtöbbet hozd ki az új helyen eltöltött, értékes időből, tudásra, tapasztalásra és tervezési képességre van szükséged. Azonban még talán ennél is többet tud számodra adni, ha rugalmasan állsz az esetleges problémák elé és nem idealizálod túl már előre a nyaralást, azaz nem várod tőle a filmekben és a közösségi médiában látott tökéletességet. 

VIDEO Üde tavaszi barackos smink

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!