Az online jelenlét az álláskeresési folyamat része

Az online jelenlét az álláskeresési folyamat része

Címlap / Életmód / Pénz és hivatás / Az online jelenlét az álláskeresési folyamat része

Az elmúlt évtized egyértelműen a közösségi média korát hozta el a mindennapjainkba. Nem csak kommunikációra, de hírolvasásra, véleménynyilvánításra és szórakozásra is egyértelműen ezt a felületet használjuk. Azonban az egyáltalán nem mindegy, hogy milyen formában tesszük, mivel az álláskeresésre is hatással lehet. (x)

Egy rosszul összeállított poszt az új állásunkról is dönthet

Azt már egy 2014-es tanulmány is egyértelműen megmutatta, hogy a HR-esek 93%-a ellenőrzi a jelölt közösségi média profiljait, gondolhatjuk, hogy 2023-ra ez hova növekedhet (kb. 99,9%). Itt elsősorban a Facebook- és a LinkedIn-profilra kell gondolni. Utóbbi kialakításához szerencsére profi segítséget is igénybe vehetünk. A CV Shark LinkedIn SSI tréningjének köszönhetően olyan profilunk lehet, amivel több céget, HR-est tudunk elérni, valamint az állásinterjú tekintetében is növelhetjük az esélyeinket.

Azonban a platformtól függetlenül van pár szempont, tényező, amire jobb, ha odafigyelünk. Ha jelentkezünk egy állásra, akkor nem csak az önéletrajzunk és a motivációs levelünk kerül mikroszkóp alá, hanem az online profilunk is.

Ez azt jelenti, hogy megnézik, milyen témában vagyunk aktívak, hogyan építettük fel a saját oldalunkat, és milyen posztokat teszünk ki. Valószínűleg már mindenkivel megesett az, hogy olyan fotót, videót vagy más tartalmat tett ki az üzenőfalára, amire később nem igazán volt büszke. Például egy kínos bulifotó vagy egy félreérthető vicc, és máris elestünk az interjú lehetőségétől.

Egyrészt, ha eddig nem tettük, mindenképpen nézzük át a közösségi médiában posztolt tartalmainkat, másrészt jobb, ha a későbbiekben odafigyelünk arra, mit rakunk ki vagy mutatunk meg.

A kevesebb, néha több, de semmiképp se töröljük magunkat

Az is intő jel lehet sok esetben, ha egyáltalán nem vagyunk jelen a közösségi médiában. Sokan nyúlnak ahhoz a módszerhez, hogy az álláskeresés idejére inaktiválják vagy egyenesen törlik fiókjukat, hogy semmilyen kétes információval ne találkozzanak a HR-esek. A rossz hír az, hogy ennek ellenére is sok kép elérhető marad a Google keresőjében.

Továbbá, ha nincs Facebook- vagy más közösségi média profilunk, akkor 40%-kal csökken az esély az interjúra.

Mire figyeljünk az online jelenlét alkalmával?

Gondoljuk át kétszer is, hogy mit posztolunk. Figyeljünk oda a helyesírásra, kerüljük el a kirekesztő, gyűlölködő kommenteket és a kétes hírnevű oldalakat. A profilképünk mindig aktuális és igényes legyen (lehetőleg mindenképpen mi szerepeljünk rajta).

Legyen az előnyünk az online jelenlét. Építsük fel tudatosan a profilunkat, a hétköznapokban is legyünk profik. Továbbá az sem árt, ha a közösségi médiában megtalálható szakmai életünk összhangban van az önéletrajzban megjelenítettel.

A Facebook, LinkedIn és más oldalak könnyedén elvehetik tőlünk a lehetőséget egy interjútól, de ha megfelelően használjuk őket, akkor hozzá is segíthetnek minket akár több időponthoz is.

VIDEO A csillagjegyek stresszkezelése a legrosszabbtól a legjobbig

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!