3 éves korunk előtt többet tanulunk, mint egész későbbi életünkben. Erre az időszakra adunk most inspirációkat ahhoz, milyen magatartással és módszerekkel juttathatják a nevelők minél több élményhez a kicsiket a híres 20. századi pedagógus, Maria Montessori nevelési elvei alapján.
4/5 Korai élmények
Hajlamosak vagyunk alábecsülni a gyerekeket, és túl keveset várunk el tőlük, vagy egyoldalúan terheljük őket. Pedig a tanulás fontos igényük, szinte annyira, mint az evés és az ivás.
Nem arról van szó, hogy oktatni kell őket, inkább hagyni kell, hogy minél többet, nem felügyelet nélkül, de lehetőleg önállóan és örömmel játsszanak, és jussanak érzékszervi tapasztalatokhoz.
Tegyük számukra lehetővé, hogy sokat mozogjanak, lássanak, halljanak, ízleljenek, tapintsanak. Mérsékeljük a tiltásokat.
Adjunk nekik ösztönzéseket és útmutatásokat, de ne túl sokat, hogy az érdeklődésük fennmaradjon.
A cikk a hirdetés után folytatódik a következő oldalon, lapozz!