3 éves korunk előtt többet tanulunk, mint egész későbbi életünkben. Erre az időszakra adunk most inspirációkat ahhoz, milyen magatartással és módszerekkel juttathatják a nevelők minél több élményhez a kicsiket a híres 20. századi pedagógus, Maria Montessori nevelési elvei alapján.
5/5 A belső terv
Montessori „titkos mechanizmusokról” beszél – képességekről, lehetőségekről –, amelyek a gyerekekben eleve megvannak, ezért nem kell ezeket beléjük helyeznünk kívülről, viszont a szükséges külső ingereket biztosítanunk kell.
Képességeik kibontakozásához ugyanis külső ingerekre van szükségük. Ahhoz, hogy a zongora megszólaljon, le kell ütni a billentyűit.
A gyerekek minden kompetenciával el vannak látva, ami ahhoz kell, hogy tanulni tudjanak: kíváncsisággal, koncentráló, megfigyelő és utánzó képességgel, kitartással és játékossággal. A belső tervet soha nem érthetjük meg egészen, de egy részét felfedhetjük, ha követjük a gyerek érdeklődésének irányát.
Claudia Schäfer: Hogyan fejlesszük a 3 évesnél fiatalabb gyermekeket? – Montessori üzenete a mának (Tudatos Lépés Kft., 2010.)
Kapcsolódó cikk a hirdetés után a következő oldalon, lapozz!