Stílus

5 ok, miért az almaecet mégsem olyan egészséges

5 ok, miért az almaecet mégsem olyan egészséges

Az elmúlt évek nagy slágere az almaecet, mint „mindenre jó” csodaszer. A dietetikusok szerint valóban vannak előnyei a fogyasztásának, de közel sem annyi, mint amennyit rebesgetnek róla és semmiképpen sem olyan formában fogyasztva, ahogy sok helyen javasolják.

Annyi igaz róla, hogy kihozza az ízeket és nincs benne kalória. Ez jól is hangzik, tehát ha eddig saláta dresszingként használtad, semmiképpen ne mondj le róla, hiszen ebben a formában segíthet csökkenteni olyan krónikus megbetegedések kialakulását, mint a rák vagy a cukorbetegség. A koleszterin ellen is jó és a szív- és érrendszeri betegségek ellen is hatásos lehet, azonban túl nagy dózisban fogyasztva nem feltétlenül ér. Azonban ha magában iszod, közel sem biztos, hogy jót tesz a szervezetednek. Íme öt tévhit, amiért az almaecet mégsem olyan egészséges, mint azt sokan gondolják. 

Nem fogsz tőle fogyni

Sokan hiszik azt, hogyha étkezés előtt – vagy után – felhajtanak egy pohár almaecetet, akkor nem fognak hízni az ételtől, amit elfogyasztottak. Az almaecet ivása nem eredményez testsúlycsökkenést, erre egészen egyszerűen még nincsenek komoly kutatások.

Kisebb felmérések szerint ugyan kis mértékben csökkentheti a magas kalóriatartalmú és glikémiás indexű ételek negatív hatásait, illetve a máj zsírtermelését, azonban ez nem jelenti azt, hogy büntetlenül tolhatjuk magunkba a gyorsételeket.

A legjobb az, ha az egészségtelen ételektől eleve tartózkodunk. 

Nincs benne sok probiotikum

Az almaecetre felesküdött emberek a legtöbbször azzal magyarázzák a rajongás okát, hogy telis tele van probiotikummal, ezért hihetetlenül egészséges. Ez sajnos nem igaz, elsősorban azért, mert a boltokban kapható ecetek sokszorosan feldolgozott anyagok, így a bennük élő jó baktériukmok eltűnnek belőlük, mire az üzletek polcaira kerülnek.

Ha probiutikumban gazdag ételeket keresel, akkor fogyassz görög joghurtot, savanyú káposztát, kombuchát, vagy olyan különlegességeket, mint a miso vagy a tempeh. 

Olepeshkina/depositphotos.com

Nem segít a szoruláson

Talán a legnagyobb tévhit az almaecettel kapcsolatban, hogy nagyon jót tesz az emésztésnek, illetve tisztítja a beleket. Azt is terjesztik róla, hogy hatákonyan elveszi az étvágyat. A legtöbben emiatt éhgyomorra fogyasztják, mert azt hiszik, akkor fejti ki legjobban a hatását, ráadásul megelőzi a székrekedést.

Ha üres gyomorra megiszunk egy pohárnyi almaecetet, sokkal többet ártunk magunknak, mint használunk, ugyanis nemcsak megterheljük emésztőrendszerünket, de még hányingert és gyomorégést is okozhatunk. Ha egészséges bélmozgást szeretnél, illetve elkerülni a falási rohamokat, jobban jársz, ha inkább minden reggel kiadósan megreggelizel, rostokban gazdag ételeket fogyasztva. 

Nem viszi le a vércukorszinted

Ez egy olyan állítás, amit nem lehet száz százalékig megcáfolni, azonban bizonyítani sem. A kutatások még itt is gyerekcipőben járnak és egyszerűen nincs elég megbízható adat arra vonatkozóan, hogy az almaecet vércukor csökkentő hatását kijelenthessük.

Az ecetsavval kapcsolatban ugyan megállapították, hogy kis mértékben csökkentheti az étkezés utáni vércukorszintet, még kevés az ezt alátámasztó adat. Aki cukorbeteg, mindenképpen konzultáljon orvosával, mielőtt nagyobb mennyiségben kezd el almaecetet fogyasztani, hiszen a beadandó inzulin mennyiségét is befolyásolhatja. 

Nem véd a megbetegedésektől

Azért, mert az almaecet tartalmaz savat, még nem jelenti azt, hogy „detoxikálja” a szerveket, vagy megöli a baktériumokat. Ebből az egész „fertőtlenítés hiedelemből” annyi lehet igaz, hogy az ételmérgezés esélyét valamelyest csökkentheti, de semmiképpen nem véd a gyomorfertőzésektől, megfázástól, egyéb baktériumoktól és vírusoktól.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást