VIDEO Év végi fejlődés horoszkóp: ez az, amit még idén kell megfejlődnöd
Biztos már te is átestél azon az időszakon (vagy éppen benne vagy), amikor nagyon fontos volt az életedben a márkás öltözködés. Aztán ez, vagy folytatódott nálad, vagy már egyáltalán nem érdekel, hogy éppen milyen márkájú csizmát húzol fel. De miért szeretjük és ragaszkodunk ennyire a márkákhoz? Hiszen mi, fogyasztók tartjuk életben őket.
Státuszszimbólum
Vannak, akik kizárólag azért veszik meg mindenből a legdrágábbat és legmárkásabbat, mert úgy érzik, hogy ez határozza meg helyüket a társadalomban.
Bizonyos körökben tényleg kizárólag az számít, hogy milyen kocsid van, vagy éppen milyen ruhában jelensz meg, így, ha részese vagy egy ilyen közösségnek, akkor valóban valamilyen szinten elvárás feléd a márkás megjelenés.
De van egy olyan réteg, aki kizárólag azért vásárol márkás termékeket, (természetesen hatalmas logókkal), hogy az embereknek felfigyeljenek rá.
Nos, nekik nem annyira a minőség a fontos, hanem az, hogy az egész világ tudja, ők bizony megtehetik.
Aki a minőségre hajt
Sokan azért szavaznak a márkás dolgok mellett, mert tudják, hogy olyan minőséget kapnak a kezükbe, ami időtálló és megbízható. De ők a kisebb márkákat sem vetik meg, ha éppen azok között bukkannak kincsekre.
Érdemes végig járnod Budapest second hand boltjait, mert ott is kifoghatsz egy-egy márkás ruhát, vagy kiegészítőt, ráadásul jóval az eredeti ár alatt. És azt ne felejtsük el, hogy ezek tényleg időtálló darabok, vagyis lehet, hogy jó ötletnek tűnik megvenni a nagyon olcsó, műbőr csizmát, de akkor számolj azzal, hogy jövőre már újat kell venned, ugyanis a legtöbb ilyen cipő egy szezonnál nem bír ki többet.
Lehet, hogy pillanatnyilag egy minőségi, márkás darab drágább, de hosszútávon jobban jársz vele. És senki nem mondja, hogy Guccit kell venned.
Egy márkaőrült élete
Kíváncsiak voltunk, hogy mit jelent valaki számára a márka, aki már el sem tudná képzelni, hogy olyan ruhákat, vagy kiegészítőket hordjon, ami nem tükrözi a minőséget. Márti igazi márkaőrült és ő így érzi jól magát.
„Mit jelent számodra a márka és miért ilyen fontos?”
„Nos, nem szeretnék sznobnak tűnni, mert nem vagyok az, de számomra a márka egyenlő a minőségi megjelenéssel. Sokkal magabiztosabbnak érzem magam, ha tudom, hogy minőségi darabokat viselek. Nyilván a mindennapjaimat nem a Louis Vuitton-ban élem, de egy évben kétszer ellátogatok oda és veszek egy táskát, amiről tudom, hogy tíz év után is táska marad. Persze, ha ez a pénz a rezsire kellene, akkor nem lennék ilyen szabad, de keményen dolgozom azért, hogy ezt megengedhessem magamnak. Sok barátnőm mondja, hogy ők akkor sem vennének ilyen drága holmikat, ha megtehetnék, de az a helyzet, hogy ez nem igaz. Én is éltem nehezebb anyagi körülmények között, én is vásároltam turkálóban, de amint elértem egy jó anyagi színvonalat, elkezdtem jobb boltokba járni. Szerintem nincs azzal semmi baj, ha valaki szereti a szépet és a jót és persze meg is engedheti magának.”
Akinek egyáltalán nem fontos
A másik táborból is szerettük volna kikérni valaki véleményét, így Esztihez is a következő kérdést szegeztük:
„Mit jelent számodra a márka és miért ilyen fontos?”
„Lehet, hogy furcsa, de nekem ez soha nem volt ennyire fontos, vagy központi kérdés az életemben. Ne érts félre, szeretek öltözködni és szerintem egész jól csinálom, de én inkább a több százezres táskákból nyaralni megyek, ami örök élmény lesz. Én nem irigykedem azokra, akik megtehetik, sőt… vásároljanak kedvük szerint, de azt gondolom, hogy nekem ez soha nem lesz kardinális kérdés az életemben.
Ha tetszik valami és meg is tudom magamnak venni, akkor természetesen megveszem, de nem török össze lelkileg, mikor elsétálok egy Gucci üzlet mellett.”