Persze, tudjuk, hogy a munkahelyünkre általában leginkább dolgozni megyünk, és nem azért, hogy traccsoljunk a kollégákkal. Mégis, nem mindegy, hogy jeges hangulatban dolgozod végig azt a 8 órát, vagy igazi segítséget és támogatást kapsz azoktól, akikkel az időd nagy részét töltöd nap mint nap.
1/6 Vesztegesd meg őket!
Nem egy szép szokás, de a romantikus vígjátékoknak igenis igazuk van: ha egy kicsit kedveskedsz néha a kollégáknak, rögtön megjegyzik, hogy ki vagy, és kellemes érzéseket társítanak hozzád – mondjuk azt, hogy milyen finom az a házi készítésű muffin, amit néha hozni szoktál, vagy mennyire jó, hogy nem kell leugraniuk kávéért, mert mindig megkérdezed, amikor lemész, hogy ők is kérnek-e.
Egy kis jószívűség mindig kifizetődik, és nem kell minden nap saját készítésű tortával várnod a kollégákat ahhoz, hogy tudják, milyen kedves vagy velük.
A cikk a hirdetés alatt folytatódik!
2/6 Kezdeményezz!
A legtöbb munkahelyen nagyon könnyű elveszni a saját feladatainkban – beburkolózni a gép vagy a pult mögé, és nyolc órán keresztül senkihez sem szólni, mert sok a munka, és ha éppen szabadidőd van, szívesebben nyomkodod a telefonodat, minthogy megkérdezd a kolléganőd, hogy van.
Erről viszont sürgősen szokj le, ha szeretnéd, hogy megkedveljenek – ha kezdeményezed a kontaktot a többiekkel, szívesebben fordulnak majd hozzád, és nem csak akkor, ha kell nekik valami. Belekerülsz a szorosabban összetartó csapatba, és sok olyan dologról is tudomásod lehet, amiről egyébként nem is tudnál, ha kimaradnál a „bizalom köréből”.
Úgyhogy legközelebb, ha van öt perced, igenis menj oda az unatkozó HR-eshez/IT-shoz/Sales-eshez, és kérdezz rá, mi újság van vele – hidd el, megéri!