Hidratálja a bőrünket az ivóvíz? Ez a bőrgyógyászok véleménye

Hidratálja a bőrünket az ivóvíz? Ez a bőrgyógyászok véleménye

Címlap / Stílus / Arc / Hidratálja a bőrünket az ivóvíz? Ez a bőrgyógyászok véleménye

Milliószor hallhattuk már, hogy az ivóvíz mennyire fontos annak érdekében, hogy szép, telt és tiszta legyen a bőrünk, de gondoltál már arra, hogy ez valójában talán nincs is így? Nos, néhány bőrgyógyász nemrégiben megvitatta a kérdést, és egyértelműen elmondták, hogy az ivóvíz valóban hozzájárul-e a bőr egészségének javulásához, vagy csak egy széles körben elterjedt mítoszról van-e szó.

Valóban hidratálja az ivóvíz a bőrünket?

„Bár gyakran hallani, hogy az ivóvíz mennyire fontos az általános egészség szempontjából, és az orvosok több ivóvíz és kevesebb koffeintartalmú vagy cukortartalmú ital fogyasztását javasolják, arról hiányosak a kutatások, milyen hatással van az ivóvíz a bőr hidratáltságára és az emberek általános megjelenésére” – mondta dr. Margarita Lolis bőrgyógyász.

Igaz ugyan, hogy az ivóvíz szükséges ahhoz, hogy a testünk optimálisan működjön, és hogy a tápanyagok eljussanak a bőrbe, de nem feltétlenül garantálja azt is, hogy hidratált lesz tőle a bőrünk. Amikor tehát ivóvizet iszol, az sejtszinten nagyszerűen hidratál, de a bőrre nem feltétlenül hat.

A szintén bőrgyógyász dr. Joshua Zeichner is egyetért azzal, hogy nincs elég kutatás annak alátámasztására, hogy az ivóvíz jelentősen hat a bőrünkre.

„Tévhit, hogy az ivóvíz önmagában segít megőrizni a bőr hidratáltságát. Nincs olyan adat, amely alátámasztja azt az elképzelést, hogy ha megiszunk egy pohár vizet, hidratáltabb lesz a bőrünk. Másrészt pedig nincsenek adatok arra vonatkozóan, hogy a napi nyolc pohárnál kevesebb víz fogyasztása káros.”

„Amikor mégis erről van szó, akkor már erősen kiszáradt és megviselt a bőr, és csak ekkor veszíthet a folyadékhiány miatt a rugalmasságából” – mondja. Ennek ellenére viszont sokan számoltak már be arról, hogy miután megnövelték a vízbevitelüket, ragyogóbb vagy tisztább lett a bőrük. Ami biztos, hogy nem árt, ha naponta legalább nagyjából két liter vizet megiszunk. Ezáltal amire biztosan képesek vagyunk, az a szervezetünk súlyos dehidratáltságának megelőzése.

Mit tehetsz még azért, hogy hidratáld a bőrödet?

Még ha kifejezetten hiszel is az ivóvíz erejében, akkor sem árt, ha más módszereket is kipróbálsz azért, hogy hidratáld a bőrödet. Az egyik legfontosabb lépés, amit megtehetsz, hogy az arcodat soha nem szappannal, hanem egy gyengéd arclemosóval tisztítod meg. Érdemes kerülnöd az alkoholtartalmú bőrápolókat, a száraz levegős tereket, a hosszú, forró zuhanyzást, a kesztyű nélküli mosogatást és amennyire csak lehet, az erősen klórozott vizet, ami például a fürdőkre jellemző.

Ezeken túl pedig érdemes fürdés után testápolót használnod, és különösen a hideg téli hónapokban hidratáló kézkrémmel kenni a kezedet. Na és hogy miért olyan fontosak ezek a szempontok? Dr. Joshua Zeicher szerint azért, mert a bőr felszínén történő hidratálás sokkal hatékonyabb, mint ha belülről szeretnénk tenni a bőrünk egészségéért és szépségéért.

PixelsEffect/istockphoto.com

Mennyi folyadékot érdemes fogyasztanod?

Függetlenül a bőrünkre gyakorolt hatásától a folyadékbevitel kulcsfontosságú ahhoz, hogy egészségesek maradjunk, de még ehhez sem szükséges több liter vizet meginnod. Általában legalább napi nyolc pohárnyi vagy két liternyi víz elfogyasztása ajánlott. Ha idegenkedsz attól, hogy ennyi vizet igyál, akkor vízben gazdag ételekkel is biztosíthatod a szervezeted számára szükséges folyadékmennyiség egy részét. Ilyen tipikusan a legtöbb zöldség és gyümölcs. Az is segíthet, ha az ivóvizet ízesíted meg, például frissen facsart citrommal vagy néhány karika hámozott uborkával.

Mit tehetsz azért, hogy hosszú távon is hidratált maradj?

A bőrödnek és az egész szervezetednek is jobb, ha nem csak akkor hidratálod, amikor már komoly tüneteid vannak, hanem ügyelsz arra, hogy tartósan hidratált maradjon. Ennek érdekében mindenképpen érdemes kerülnöd a feldolgozott és a telített zsírsavakban gazdag élelmiszereket. Ha eddig még nem volt egy szép kulacsod, akkor most érdemes beszerezned egyet, és vidd is magaddal mindenhová, hogy ügyelj a folyadékbeviteledre.

A bőrödnek az is kifejezetten jót tesz, ha olyan ételeket fogyasztasz, amelyekben sok az antioxidáns, és az omega-3 zsírsav tartalmuk is magas. Ezek gyanis támogatják a szervezetet az egészséges bőrsejtekhez szükséges építőelemek biztosításában. Ilyenek például a tonhal, a kelkáposzta, a spenót, a menta vagy a petrezselyem.

Végül pedig az olyan gyakran emlegetett tényezők is szerepet játszanak a hidratáltságban, mint a rendszeres testmozgás, az alkoholfogyasztás korlátozása, a dohányzás mellőzése és a nyugodt éjszakai alvás. Ha mindezekre ügyelsz, biztos lehetsz benne, hogy mind a bőröd, mind az egész szervezeted hidratált marad.

VIDEO Ők lesznek 2024 legszerencsésebb csillagjegyei

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!