8 instant boldogságtipp a szürke hétköznapokra

8 instant boldogságtipp a szürke hétköznapokra

Címlap / Életmód / Egészség / 8 instant boldogságtipp a szürke hétköznapokra

Szükséged lenne egy kis boldogságbombára, de mostanság semmi esély egy egzotikus tengerparti kiruccanásra vagy egy sportkocsis városnéző túrára? A jobb kedvet szerencsére nem feltétlenül pénzben mérik: a következő tippek például minimális anyagi befektetést igényelnek – esetleg egyenesen semmilyet.

Egyél jót!

A nagy-britanniai Warwicki Egyetem kutatói kimutatták, hogy azok a legboldogabbak, illetve azok örvendnek a legjobb mentális egészségnek, akik naponta hét adag zöldséget vagy gyümölcsöt esznek.
Az Egészségügyi Világszervezet ajánlása szerint öt porciót lenne érdemes beépítened az étrendedbe, ám az emberek többsége sajnos ennek a feléig sem jut el. Az ebéd vagy a vacsora kiválasztásakor jusson ez eszedbe!

Vegyél egy napraforgót!

Egyetlen szál napraforgó alig kerül néhány forintba, mégis pénzben mérhető haszna van. A meseszép növény ugyanis a napocskára emlékeztet, ráadásul virága már-már emberi arcszerű, amitől duplán pozitív érzéseket kelt.
Arról nem is beszélve, hogy az irodában tartott növények növelik a munkavégzés hatékonyságát, plusz jobb kedvre derítenek.

Játssz egy kisállattal!

Egy bájos kutya vagy cica közelsége azonnal csökkenti a vérnyomásod és a stressz-szinted. Amennyiben nincs saját házi kedvenced, „kölcsönözz” valamelyik barátodtól, családtagodtól egyet!
A gerinc környéki, körkörös simogatás mindnek jól fog esni.

Ha azonban az állaton az agresszió jeleit tapasztalod, maradj inkább távol tőle!

Válaszd a hosszabb utat hazafelé!

A szokások hatalma a biztonság illúzióját adja, de furcsa módon a belőlük való kitörés is pozitív érzéseket idéz elő.
Hetente legalább egyszer érdemes másik utat választanod munkából hazafelé menet – különösen jó, ha sikerül egy parkot vagy bármilyen zöldterületet útba ejtened, hiszen ez a szín nyugtatja az idegrendszert.

Egyszerűen mondj nemet!

A legboldogabb emberek urai a saját idejüknek – vallja David G. Myers, a The Pursuit of Happiness című könyv szerzője.
Ahelyett, hogy a mindennapi teendők és szívességek hálójában vergődnél, vedd vissza az irányítást az életed felett, és közöld teljes nyugalommal, ha éppen nem érsz rá valamire!

Gyújts egy illatgyertyát!

Miért tartogatnád kizárólag romantikus alkalmakra ezt a szimpla hangulatteremtő kelléket? Egyedül talán nem érdemled meg?
Tökmindegy, hogy levendulás vagy éppen zöldalmás, a lényeg, hogy ne sajnálj magadtól egy kis élvezetet! Ez a két illat egyébként klinikailag bizonyított módon javítja a hangulatod.

Szerezz retró nasit!

Mi volt a kedvenc rágcsálnivalód kiskorodban? Akár a téli fagyiért, akár a hot-dogért lelkesedtél, biztosan nem lehet nehéz beszerezni!

A kedves emlékek felelevenítése, a nosztalgia azonnal jobb kedvre derít. Ráadásul garantált a kellemes ízélmény is!

Tűzz ki egy apró célt!

Időben odaérni a munkahelyedre, rendet tenni a pénztárcádban, eltenni egy kis befőttet – ezek mind olyan apró célok, amelyeket tutira meg tudsz valósítani, ha igazán akarod. Az azonnali sikerélmény növeli a magabiztosságod, s hamarosan már ezeknél jóval nagyobb falatokkal is egyre könnyebben megbirkózol.
Fontos, hogy a boldogság keresésekor még véletlenül se add a fejed kényszercselekvésekre vagy káros szenvedélyekre, melyek ideig-óráig megnyugvást hoznak ugyan, de hosszabb távon csal távolabb sodornak az igazi önmagadtól!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást