Hacsak nem egyedül dolgozol otthonról, elkerülhetetlen munkádban az emberekkel folytatott interakció és az ezzel járó esetleges kellemetlenségek. Ideális esetben a nézeteltérések megoldásánál elővesszük legrugalmasabb és legempatikusabb énünket, azonban előfordul, hogy ennek ellenére nehéz kezelni a helyzetet. Egy irodában általában egyetlen nagy térben dolgozik relatív sok ember, így pláne gondot okozhatnak az eltérő habitusú vagy hozzáállású kollégák súrlódásai.
A munkapszichológusok szerint ilyenkor végtelen türelemre és humorra van szükség és ezzel valószínűleg nem mondanak semmi újat, azonban a Realsimple ezúttal konkrét szituációk kezelésével kapcsolatban kérdezte a szakembereket. Ez az öt idegesítő szokás kollégáidtól tipikus viselkedés lehet, amit az alábbi tippekkel a jövőben könnyebben viselhetsz el.
4/5 Állandóan panaszkodik és lehúz a negativitása
Minden munkahelyen van egy állandó panaszkodó, akinek soha nem jó semmi. Ezzel a típussal együttérzően kell bánni, de azért éreztetni kell vele, hogy nem konstruktív, amit csinál. Biztosítsd arról, hogy nagyon sajnálod, hogy így érez és nehézségei vannak, próbálja meg megbeszélni ezeket a gondjait a felettesével, a HR-rel vagy gondolkozzon el rajta, hogy nem lenne-e boldogabb egy másik pozícióban vagy osztályon.
Ha folyton téged terhel a panaszaival, irányítsd egy harmadik félhez, de közben tudatosítsd benne, hogy együttérzel vele. Mondd neki, hogy már régóta hallgatod tőle ezt a problémát de sajnos te nem tudsz segíteni, így valaki más friss meglátása jobban segítségére lehet.
A cikk a hirdetés után folytatódik a következő oldalon, lapozz!