Stílus / Divat

A hozzád illő tökéletes sportmelltartó kiválasztása

A sportolásnak sok nő úgy kezd bele, hogy megvásárol szebbnél szebb sportfelszerelést, amiben az edzőteremben is csinos lehet. Persze ezzel nincs is semmi baj, de a lényeg, hogy a legfontosabb ruhadarab ilyenkor valójában nem a felsőruházat, hanem a fehérnemű, leginkább a sportmelltartó. A különösen nagy kosármérettel rendelkező nők gyakran választják ezt a megoldást egyébként is, hiszen a hétköznapokban is kifejezetten kényelmes viseletnek számít. De vajon hogyan tudjuk kiválasztani a tényleg ideális darabot?

Kosaras fazonok

A sportmelltartók közül létezik kosaras kialakítású és úgynevezett egyterű fazon. Míg ez utóbbi akár pólóba szerelt megoldás is lehet, addig a kosaras fazonok szinte mindig különálló darabok, és erősen hasonlítanak a hagyományos melltartók szabására.
Ez utóbbit kifejezetten nagyobb méretű mellekre ajánljuk, mivel kiképzésük során arra törekedtek a tervezők, hogy minél jobb és erősebb tartást adjanak a melleknek, és azoknak a lehető legkisebb mértékben kelljen elmozdulniuk felfelé, lefelé vagy oldalra a gyakorlatok közben.
A képen: decathlon.co.hu

Egyterű fazonok

Kisebb vagy közepes méretű mellek esetén szintén az elsődleges cél az, hogy a mellek mozgását lecsökkentsük, de a méret miatt sokszor elégséges az is, ha a melltartó egyszerűen csak a test mellett tartja azokat. Nagy melleknél ez nem megvalósítható, a kiesebbekre azonban feltétlenül ezeket javasoljuk.
A legegyszerűbb az úgynevezett kompressziós, vagyis összenyomó, hátul keresztpántokkal ellátott fazon, amely stabilan tartja a melleket, akár pólóba szerelt változatban is. Kényelmes, szép és praktikus megoldás!
A képen: triumph.hu

Trikószabás

Nagyon fontos szempont az is, hogy milyen pántok kötik össze az első és a hátsó részt, mivel a mellek súlya is nagyrészt ezekre hárul.
A legnépszerűbbek az úgynevezett trikó ujjú, vagyis a szélesebb pántokkal ellátott fazon, amelyet inkább kisebb mellekre javasolhatunk, mivel ezek is nagy szerepet játszanak a felsőrész rögzítésénél, ezáltal segítenek a test közelségében stabilan tartani a melleket, így azok nem tudnak nagyon elmozdulni a helyükről, mégis kényelmes viseletek.

Vékony pántos

Nagyobb mellek esetén a tartás és a rögzítés a legfontosabb szempont, ezért a vállrész szempontjából is inkább a vékony pántos, a hagyományos melltartókra jobban hasonlító megoldás a leginkább javasolt.
Persze nem érdemes túl keskeny pántokat választani, mivel ezek benyomódhatnak a vállunkba, de fontos, hogy erősen gumírozott, lehetőleg állítható pántú sportmelltartót válasszunk, amely a sportolás közben végig megtartja a melleink súlyát, és megakadályozza azok túlzott elmozdulását.
A képen: norbi.hu

Alsó pánt

A felső pántok a melleink súlyát viselik, az alsók pedig egyfajta alátámasztásról és a melleinkre irányuló terhelés elvezetéséről gondoskodnak. Mindegyik típusú mell esetében nagyon fontos, hogy a sportmelltartó pántja ne legyen sem túl bő (mivel akkor nem tudja megtámasztani a melleket), illetve ne legyen túl szűk sem, mivel az bevág a bőrünkbe és kényelmetlenséget okoz.
A rosszul megválasztott alsó pánt eláll, vagy akár fordítva, vagyis hátul könnyen felcsúszik, és további megterhelésnek teszi ki a hátunkat és vállainkat ahelyett, hogy megkönnyítené a dolgukat. 
A képen: kik-textilien.hu

Kosárméret

A megfelelő kosárméret megtalálása alapvető fontosságú az ideális sportmelltartó kiválasztása szempontjából. Semmilyen körülmények között ne válasszunk olyat, amelyből felül túlságosan kidudorodik a mellünk, mivel nem csak sportolás közben, de nyugalmi helyzetben sem egészséges, ha összenyomja valami őket.
A túl nagy kosárméret, vagyis amikor a mell nem tölti ki maximálisan a sportmelltartót, szintén probléma, mivel így nem tudja a fehérnemű garantálni a mellek stabilitását, ami pedig elsődleges funkciója lenne. 

Varrások

Manapság egyre több olyan sportmelltartó kapható, amely varrás nélkül készült, helyette legtöbbször úgynevezett hegesztési technikát alkalmaznak a gyártók. Ez nagyon praktikus, mivel a varrások nem jelentenek további kényelmetlenségi tényezőt, és nem dörzsölik ki a bőrt, és nem nyomják össze azt.
Ezek a fazonok mindegyike erősen gumírozott anyagból készül, így a tartás garantált. Nagy mellek esetén azonban inkább maradjunk a kosaraknál szabott, vagyis a klasszikus melltartóra jobban hasonlító változatoknál.

Gyakorlatok

Alapos vizsgálat és próba nélkül inkább ne vegyünk sportmelltartót, mivel könnyen mellényúlhatunk. Mindenképpen csupasz testre próbáljuk a sportmelltartót, és néhány percig végezzünk tornagyakorlatokat benne: hajoljunk előre, nyújtózzunk és végezzünk törzsfordításokat is.
Közben pedig figyeljük a tükörben az árulkodó jeleket, és ha tapasztalunk ilyet, nézzünk más fazon vagy méret után! Bátran kérjünk segítséget, és persze semmiképpen ne válasszunk kizárólag szépség alapján sportmelltartót!

Próba

A próba során a melltartó kapcsát mindig állítsuk a legbővebbre, hiszen ha kicsit nyúlik, akkor ezt a méretet fogja felvenni szűkebb helyzetbe állítva is. Ha így beállítva nem elég szoros, akkor válasszunk másik, körméretét tekintve kisebb méretet. Vizsgáljuk meg azt is, hogy mindenhol tökéletesen illeszkedik-e ránk, nem állhat el sem alul, sem oldalt, sem a kosárnál, és az sem jó, ha felkap hátul a pánt.
A képen: 24sportaruhaz.hu
Tematikusan húzzuk végig az ujjunkat mindenhol, dugjuk be kezünket a melltartó alá, hogy még a fülkében kiderüljön, ha valami nincs rendben. Csak a tökéleteset válasszuk, bármennyi időbe is kerül!