Hogyan javíthatsz a testbeszédeden?

Hogyan javíthatsz a testbeszédeden?

Címlap / Otthon / Háztartás / Hogyan javíthatsz a testbeszédeden?

Minden amit teszel pontosan azt kell kifejeznie, amit mondani szeretnél. Attól függően kivel és miről beszélsz, fel kell venned bizonyos testpozíciót.

Másképpen közlöd ugyanazt a dolgot főnököddel és házastársaddal. Gyakran hatékonyabb módon kommunikálhatunk, ha többet megtudunk testbeszédünkről. Érdemes megfigyelni, hogyan állunk, ülünk, hogyan használjuk kezeinket, lábainkat és mit csinálunk miközben másokkal beszélgetünk.

Ha úgy érzed, le szeretnél szokni pár előnytelen és sokat eláruló mozdulatról, érdemes tükör előtt gyakorolnod – így tesznek a színészek, filmcsillagok és olyan emberek, akik a jó testbeszéddel “el tudják adni magukat”. Érdemes eltanulni tőlük is pár mozdulatot, ez persze nem ezt jelenti, hogy szimulálsz valamit és elrejted ami természetesen kikivánkozik belőled. Ne feledd, a nem megfelelő mozdulatok visszafele is elsüthetnek. Próbáld kontrolálni mozgásodat, lassítsd le mozdulataidat és rá fogsz jönni, mi az, ami előnytelen számodra. Például hajlamos vagy beszálgetés közben csípőre tenni kezedet? Ez nem esztétikus, főként mert támadó hatása van.

A következő 14 testbeszéd-tippel kényelmes egyensúlyt teremthetsz belső és külső kifejezőképességeid közt.

1. Ne tedd keresztbe kezeidet vagy lábaidat
Valószínüleg hallottál már arról, hogy ez a keresztbetett pozíció védekezést jelent. Ha nőiesen szeretnél leülni, ne keresztbe tedd a lábaidat, hanem elegánsan fél oldalra. A nyitott karok és természetesen hajlított lábak kiegyensúlyozottságot sugallnak.

2. Tarts szemkontaktust de ne bámulj!
Ha több emberrel is beszélgetsz, mindegyikre figyelned kell. Ha csak egy embernek figyeled a tekintetét, a többiek úgy érezhetik, hogy kizárod őket a beszélgetésből és érdektelen vagy feléjük. A túlzott, már-már zavarba hozó szemkontaktus viszont bántó és zavaró. Nézz barátságosan, megértően és próbálj mindenki szemébe tekinteni. A lesütött szemek szégyenlős magatartásra vagy szégyenérzetre utalnak, ezért kerüld a padló és az égbolt nézegetését.

3. Ne félj helyet foglalni vagy kényelembe helyezni magad

Ha elfoglalsz egy kényelmesebb pozíciót, azzal önbizalmat nyersz, otthonosabban érzed magad és jobban megy a kommunikáció is.

4. Engedd el a vállakat
Amikor érezzük, hogy nagy bennünk a feszültség, hajlamosak vagyunk megfeszíteni vállainkban az izmokat. Engedjük hát el a vállakat, ezzel megnyugszunk. Próbáljunk meg lazítani az izmokon, vállkörzést csinalni. Így kiegyensúlyozottabbak leszünk egy fontos beszélgetés előtt.

5. Bólogass, ha mások beszélnek
Ha néha-néha helyeselsz vagy bólintasz a fejeddel amikor mások beszélnek, azzal jelzed, hogy hallgatod, miről van szó és valakivel egyetértesz. Persze nem jó túlzásba vinni, mert nevetségessé válhatunk.

6. Ülj és járj egyenesen
Egy púposan, lomhán járó/ülő ember kicsit olyan, mintha vállán hordozná a világ gondjait. Húzd ki magad, ezzel több önbizalmat sugárzol és nagyobb tiszteletet követelsz ki magadnak.

7. Dőlj előre, de ne túlzottan
Ha ki szeretnéd mutatni érdeklődésedet arról, amiről épp valakivel beszéltek, dölj enyhén előre. Ha túlságosan “bedőlsz”, úgy tűnhet kétségbeesetten rászorulsz arra, amit hallani szeretnél. Ha túlságosan hátradőlsz, arrogánsnak, távolságtartónak tűnhetsz, ezért csak diszkréten mutasd ki érdeklődésedet.

8. Mosolyogj és nevess
A pozitív kisugárzás fontos, ezért bátran reagáld le, ha valami kedveset vagy vicceset hallasz. Az emberek hajlamosak a vidám emberek társaságát keresni. De figyelj arra, ne te légy az első, aki a saját viccein nevet. Mosolyogj a saját vicceiden és bátran kacagj ha mások mesélik.

9. Ne értintsd meg az arcod
Ha kommunikáció közben megérinted az arcodat, úgy tűnhet, hogy ideges vagy, vagy zavarban vagy az illetővel szemben.

10. Lassíts egy kicsit
Ez sokmindenre igaz. A lassabb gyaloglással nyugodtnak és magabiztosnak tűnsz, kevésbé érzed a stresszt. Ha valaki hozzádszól, ne kapkodd a fejed utána, lassan fordulj meg és köszöntsd.

11. Ne babrálj
Próbáld elkerülni, hogy folyamatosan a kulcsoddal játszol, vagy épp azzal, ami a kezed ügyébe kerül. Ez ugyanis idegességre vall és zavarja azt, akivel beszélsz. Próbálj meg lenyugodni, lelassulni és kontrollálni a mozdulataidat.

12. Használd a kezeidet magabiztosabban
Ahelyett, hogy hasztalan dolgokra használnád a kezeidet, mint arcvakarás, babrálás, csak arra használd, ha valamit ki akarsz fejezni velük. A gesztikuláció fontos része a hasznos kommunikációnak, könnyebben kihangsúlyozhatod mondanivalódat. Figyelj arra, hogy értelmetlenül ne hadonássz a kezeiddel, mert úgy tűnhet izgatottságodat akarod csillapítani.

13. Ne állj túl közel

Azzal, hogy valaki személyes terébe állunk, megzavarjuk őt és támadásként fogja venni. Furcsa emberi szokás, amit nagy valószínűséggel visszataszítónak tart a kommunikációs partner.

14. Tartsd lenn az italodat
Ne tartsd az italos poharadat soha a mellkhasad előtt. A szív irányában tartott italospohár azt üzeni, hogy távol tartod magad a kommunikációs partneredtől. Bármely tárgy, ami köztetek van falat állít közétek, főként ha üvegből van, mint az italospohár.

Ne feledd, hogy mindig légy pozitív, laza és nyitott. Képes vagy változtatni testbeszédeden, de az új szokások elsajátítása eltart egy ideig. Naponta dolgoznod kell rajtuk, de hosszútávon érezni fogod a jó testbeszéded pozitív hatásait.
 

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást