VIDEO Év végi fejlődés horoszkóp: ez az, amit még idén kell megfejlődnöd
Nőnapi interjúsorozatunk készítésekor arra törekedtünk, hogy olyan személyiséget is bemutassunk Nektek, aki nem a reflektorfényben éli életét, de meglátásainak, gondolatainak és munkájának megismerésével tükröt tarthatunk magunk elé. Ezúttal egy sikeres üzletasszonnyal, Mészáros Angélával beszélgettünk, aki bátran és kitartóan viszi tovább a családi örökséget.
Egy több mint 90 éves vállalat tulajdonosaként hogyan jellemezné magát leginkább?
Én a harmadik generációhoz tartozom a családban aki tetőcserépgyártásban tevékenykedik. Nagyapám még a Felvidéken kezdte a betontermékek gyártását, abban a faluban, ahol most 2004 óta egy gyárunk is működik a másik két magyarországi mellett. A kitelepítés után Bólyba került a család, itt indította újra a gyártást.
Ez a szívós kitartás ma is tetten érhető a családban. Az, hogy egy cég története egybefonódik egy család történetével, mindenképp meghatározó és igen érdekes. A kis manufakturális termék előállítástól a harmadik generáció eljutott a magyarországi piacvezető pozícióig a tetőcserépgyártás területén.
Mindehhez szükség volt a küzdő férfiakra és a családi tűzhelyet vigyázó nőkre is. Az elért eredmények nagyban köszönhetőek ennek a családi összefogásnak.
Ami szintén érdekes ismérve a családnak az az, hogy szinte mindenki kipróbálta már magát más területen is. (Van köztünk agrármérnök, informatikus-könyvvizsgáló és állattenyésztő is.)
Ez nálam csak annyiban igaz, hogy először pedagógiai pályára készültem. Az itt szerzett tudást most a három gyerekemnél kamatoztatom. Csak ezután tanultam közgazdaságtant és marketinget.
Nagyobb felelősséget jelent saját céget menedzselni?
A céget menedzselni a mi esetünkben már csak azért is nagy felelősség, mivel a negyedik generáció mostanra már nyolc fővel felsorakozott.
Piacvezető vállalatként 2014 februárjában márkanevet váltottak. Hogyan és miért született meg ez a döntés?
A névváltás egy tudatosan felépített koncepció utolsó állomása volt.
Az évek során nemcsak a piaci igények, hanem vállalatunk célpiaca is jelentősen megváltozott, ennek megfelelően bővült a cég termékkínálata. Ezt a széles termékpalettát a Mediterrán márkanév már nem képviselte megfelelően. A termékkínálat fokozatos átalakulás során eltávolodott a mediterrán jellegtől, hiszen termékeink jelentős része a Kárpát-medencei régióhoz köthető, e mellett a modern, letisztult formavilágok is megtalálhatóak termékválasztékunkban.
Az évek során biztosan számos mérföldkőhöz érkeztek el, mesélne ezekről, arról, hogy milyen érzés volt megélni a vízválasztó lépéseket?
A mérföldkövek elsősorban a technika modernizációját, és egy új gyár építését jelentik a mi életünkben. Mindezt rengeteg előkészület, majd hosszú kivitelezési procedúra előzte meg.
Büszkeséggel tölt el az, hogy míg annak idején mi jártuk a világot, hogy megnézzük a legkorszerűbb technikát ebben az iparágban, addig most minket látogatnak a világ különböző tájairól ugyanezért.
Persze az innovációnak nincs vége.
Sok izgalom kísérte 2011-ben az új arculatunk kialakítását, valamint idén a márkanévváltást is: Vajon milyen hatása lesz, milyen lesz a fogadtatása. Ugyancsak 2011-ben debütáltunk az első reklámfilmünkkel a Tv-ben, továbbá hangot adtunk magunkról a rádióban is. Habár ezek kisebb történések, de a mi életünkben mégis fontosak.
Milyen érzés együtt dolgozni a családtagjaival?
A családon belüli ’együttdolgozás’ nálunk szerencsésen állt össze. Mindenki megtalálta azt a területet, amiben igazán jó tud lenni. Most minden munkaterületen dolgozik valaki a családból, ami cél is volt. (pénzügy, gyártás, marketing, beruházások)
Három gyermek édesanyjaként hogyan tudja megállni a helyét egy férfias üzletágban?
Az üzletág valóban férfias, ám az a terület ahol én dolgozom, már egyaránt igényel némi női attitűdöt.
Hogyan tudja kizárni a munkát a családi életből, egyáltalán ki kell zárni?
Mivel még kicsik a gyerekeim, így nem mindig egyszerű összeegyeztetni a munkát a családdal. Az életem úgy alakult, hogy egyedül nevelem őket. Sok törődést, támogatást igényelnek, nagy figyelemmel koncentrálok rájuk. A gyerekek azonban gyorsan nőnek.
Eljön majd az idő, amikor nagyobb teret kaphatnak a személyes ambíciók. Szerencsére mindebben a családom is támogat, nélkülük mindez lehetetlen lenne. Abban mindannyian egyetértünk, hogy a legjobb befektetés a gyereknevelés.
Hogyan tölti a szabadidejét? Van hobbija?
Amire feltétlen igyekszem időt szakítani, az a sport. A télen leginkább futottam. De lassan jön a teniszszezon, illetve a biciklizés is. Nagy állatbarátok vagyunk. A border collienk negyedik gyerek státuszban él velünk.
Hobbim még a kertészkedés. Azt is nagyon várom már. Idén talán már az elültetett virágok a helyükön is maradnak. A kutyák is megkomolyodnak egyszer. 🙂
Mit üzenne azoknak a nőknek, akik nagy lépést terveznek meglépni az éltükben, esetleg saját vállalkozást indítanának?
Ha üzenetről beszélünk, akkor egy szó jut eszembe: bátorság. Előfordult már velem, hogy adott élethelyzetet nem túl bátran éltem meg. Az nem is járt sikerrel.
Ha viszont 2012-re gondolok, amikor átadtuk Bólyban az új üzemet abban a nehéz, hanyatló gazdasági helyzetben, amikor sokan nem maradtak talpon, ismét csak ez a szó jut eszembe. Bátrak voltunk!