Egészség / Életmód

Házi megoldások a visszér megelőzésére

Házi megoldások a visszér megelőzésére

A visszeresség rengeteg ember mindennapjait nehezíti meg. Íme néhány módszer, ahogy megelőzhetjük ezek kialakulását, vagy ha már kialakultak, akkor a tünetek enyhítésére is alkalmasak lehetnek!

Ülés

Ha munkád vagy egy utazás alkalmával sokat ülsz egy helyben, akkor vagy próbálj néha szünetet tartani és felállni néhány percre, vagy támaszd meg a lábad, hogy ne lógjon, vagy ha ezek nem megoldhatóak, akkor legalább fél óránként végezz el néhány egyszerű lábgyakorlatot.

Körözz a lábfejeddel, váltogasd a spicc és a pipa állásokat, illetve kicsit masszírozd át a lábfejet és a lábszárt.

Alvás

Alvás közben a legegyszerűbb és egyben a legcélravezetőbb módszer az, ha kicsit felpolcolod a lábad.

Ez tehermentesíti a lábad, így éjszakára az erek kicsit pihenhetnek az egész napos igénybevétel után.

Egyben segíti a felpolcolás azt is, hogy a vér könnyebben visszaáramoljon a lábakból, így a kellemetlen tünetek lényegesen enyhülhetnek, akár meg is szűnhetnek reggelre.

Elég 10 cm magasra tenni a lábakat, vagyis egy kisebb párna már megfelel a célnak.

Súly

A lábak visszajelzést küldenek neked visszerek formájában arra a súlyra vonatkozólag, amelyet cipelsz.

Ez a súly lehet a saját testsúlyod, ami ha túlsúlyos vagy, akkor az folyamatosan terheli a lábaidat, így az azokban futó, annak szöveteit tápláló ereket is.

Ha túlsúlyod van, adj le belőle annyit, amennyit csak tudsz, és lehetőleg kerüld a cipekedést is.

Úszás

Az úszás az egyik legjobb módszer a visszér kialakulásának megelőzésére, illetve a már kialakult tünetek enyhítésére.

A víz ugyanis nem csak tehermentesíti a testet, így az érhálózatot is, de a hideg víz hatására az érfali izmok is összehúzódnak, ami nagyon hatásos a visszérrel szemben.

A rendszeres úszás hosszú távon javíthatja ereink állapotát, így alkalmazása mindenképpen javasolt minden érintettnek.

Sport

Az úszáson kívül természetesen rengeteg más sport is hasznos a visszér tüneteinek kezelésére. Ne erőltessük meg magunkat, de a rendszeres kerékpározás, vagy akár csak napi 15-20 perc séta már óriási segítséget jelenthet szervezetünknek.

Fontos, hogy ne akkor sétáljunk sokat, amikor éppen a boltból tartunk hazafelé és legalább 10 kiló élelmiszer van nálunk, illetve ne is a legnagyobb forróságban tegyük mindezt.

A friss levegőn való séta azonban minden más esetben csak jól jöhet a visszérrel szemben.

Lábzuhany

A hideg vízben való úszás érfali izmokra gyakorolt pozitív hatását egy egyszerű, hideg vízzel történő lábzuhannyal is elérhetjük.

Eleve jobban tanácsos zuhanyozni a visszérbántalmakkal küzdő embereknek, mint meleg vízben fürdeni, de a leghatásosabb az, ha zuhanyozás után hideg vízzel végigzuhanyozzuk az egész lábunkat.

Lábunk és egész érrendszerünk meg fogja hálálni ezt nekünk!

Figyelmeztető jelek

Ezekkel a módszerekkel a korai stádiumban lévő visszérbetegséget tudjuk enyhíteni vagy akár megállítani is. Vagyis a kezdeti tünetek megjelenésekor azonnal figyelni kell ezekre.

Ilyen tünetek a vádlifeszülés, a lábizom görcse, a viszketés, vagy a már kellemetlenebb, úgynevezett „ólomláb” hatás, ami estére különösen felerősödhet.

Nem érdemes megvárni a későbbi, lényegesen komolyabb és lényegesen nehezebben gyógyítható tüneteket!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást