A hajritkulás megelőzése és kezelése

A hajritkulás megelőzése és kezelése

Címlap / Stílus / Haj / A hajritkulás megelőzése és kezelése

Hajkoronád veled együtt változik. A negyedik iksz betöltése után lassanként azt tapasztalhatod, hogy veszít a volumenéből és a dússágából. Kutatások szerint a nők fele ötven éves korára jelentős ritkulásról számol be. Mit tehetsz ez ellen?

Köszönj el a stressztől!

A hirtelen jelentkező hajritkulás a szervezet késleltetett reakciója is lehet valamilyen sorsfordító eseményre, melynek feldolgozása nem volt könnyű számodra. A stressz szó szerint sokkolja a hajhagymákat, így azok nyugvó állapotba kerülnek.
Ne ess pánikba: az állapot nem maradandó, mivel az „alvó” hajhagymák életciklusának lejártával új hajszál növekednek majd. Olyan feszültségkezelési technikák segítségével, mint a meditáció, a jóga vagy a relaxáció, megelőzheted a bajt.

Egyél jól!

Az egészséges, kiegyensúlyozott táplálkozás a külsődön is meglátszik. Amennyiben kevés fehérjét, B-vitamint és vasat fogyasztasz, a hajad fogja megsínyleni. A zsírban gazdag étkezés ugyanakkor az érelmeszesedés kockázatának növelése mellett gátolja a hajhagymák vérellátását is.
Élvezd inkább a gyümölcsök, a zöldségek, a tejtermékek és a teljes kiőrlésű gabona ízét! Akár táplálék-kiegészítő szedését is megfontolhatod, ha úgy érzed, a hajadnak gyorssegélyre van szüksége.

Azok a fránya hormonok

A változókor környékén jelentkező hajritkulás jelentős mértékben a hormonok számlájára írható, de a terhesség, a fogamzásgátló tabletta, valamint a különböző betegségek gyógyítására irányuló hormonterápia is beavatkozhat a fejed búbjának összképébe.  
Ez azonban többnyire ciklikus, visszafordítható folyamat. Az orvosod viszont ne felejtsd el tájékoztatni a mellékhatásról!

Bánj vele óvatosan!

Az emberi hajszálak szakítószilárdsága roppant erős, ennek ellenére a nem megfelelő ápolás könnyen kárt tehet bennük. A nedves tincsekkel különösen óvatosan kell bánni, tehát egy minőségi bontófésű beszerzésével nem csupán időt spórolhatsz, de jó néhány fürtöt is.
A hő általi formázás ugyancsak árthat, tehát próbáld minél ritkábban szárítani, vasalni vagy sütővassal göndöríteni.

Kényeztesd a tincseket!

Válassz minőségi, szilikonmentes, lehetőleg minél kevesebb adalékanyagot tartalmazó sampont és balzsamot. A jó illat és a fenséges habzás nem minden, hiszen ha mindezt vegyszereknek köszönheted, a hajad nem érzi majd kellemesnek.
Mosás alkalmával legalább hetente egyszer alaposan masszírozd át a fejbőröd, serkentve ezzel a hajhagymák vérellátását! A formázószerek használatát is igyekezz a minimumra csökkenteni!

Találd meg az ideális frizurát!

Sok nő jár-kel keményre lakkozott hajjal. A látvány elsőre talán impozáns, ám borítékolható, hogy a hajszálak nem érzik csillogóan trendinek magukat. Éppen ezért javasoljuk, hogy keress olyan hosszt és fazont, ami közel áll a természetes adottságaidhoz, így kiemeli az arcod.
Ha nem szereted az ősz fürtöket, nyugodtan fesd be őket. Ha nem teszed gyakrabban, mint háromhetente, biztosan nem károsítod vele a tincseket.
A harmonikus, egészséges megjelenés kulcsa a belső egyensúly. Fogadd el, hogy a hajad, a bőröd, és az egész tested állandóan alakul! Minden életkornak megvan a maga előnye és hátránya. Negyvenéves kor fölött például már érett és tapasztalt vagy, ám ha odafigyelsz magadra, bombázóként hódíthatsz!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást