A webáruházak marketingjét hazánkban is gyökeresen átalakította a Google Shopping hirdetések megjelenése. Ennek az az oka, hogy az eddigieknél lényegesen könnyebb lesz egy webshop termékeinek hirdetése. (x)
Hogyan készíts Google Shopping Feed fájlt webáruházhoz?
Annak érdekében, hogy a Google Shopping használatát elkezdhesd, arra lesz szükséged, hogy a meghirdetni kívánt terméket a Google rendszerével megoszd. Erre szolgál majd a Shopping Feed file, amit a Webáruház készítés árak szakemberei is alkalmaznak webáruház készítése során.
A Shopping Feed egy olyan .csv vagy .xml formátumú táblázat, amelyben szerepelnek a termékek adatai, amelyek lehetnek kötelezőek és opcionálisak.
Melyek a Shopping Feed file-ban kötelezően megadandó termékadatok?
A kötelező termékadatok ahhoz szükségesek, hogy a Google meg tudja jeleníteni a webáruházad hirdetéseit. Ezekre a termékekről szóló alapvető információkra van szükség a termékek azonosításához.
- Az id – ez a termék egyedi azonosítója, ami maximum 50 karakteres lehet.
- A title – ez a termék neve, maximum 150 karakter terjedelemben.
- A description – azaz a termék leírása, ami a termék jellemzőit mutatja be.Tilos a promóciós szövegek használata, kerülni kell a kulcsszóhalmozást is. 5000 karakter adható meg maximum, de mivel a Google 175 karakternél elvágja ezeket a leírásokat, a fontos információkat a leírás elején szerepeltesd.
- A link – a webáruházad felületén lévő termékoldal URL-je.
- Az image_link – a kötelezően mellékelendő termékkép URL-je.
- Az availability – a termék rendelkezésre állása, ami lehet az, hogy raktáron van egy termék, nincs raktáron vagy pedig előrendelhető.
- A price – ez a legfontosabb információ: ez a termék ára, ahol a pénznemet is meg kell adni.
- A brand – ez az adott termék márkaneve.
- A gtin – az adott termék globális kereskedelmi áruazonosító száma.
- Az MPN – ez lesz a termék gyártói cikkszáma.
Melyek az adott esetben kötelező termékadatok?
Léteznek olyan termékadatok is, amelyeket csak egyes típusú termékek esetében kell kötelezően használni, más esetekben csak választhatók.
- A condition – a termék állapota, amit a felújított termékek esetében kötelezően alkalmazni kell.
- Az adult – azaz felnőtteknek szóló tartalom. Ha a termék meztelenséget vagy burkolt szexuális tartalmat mutat, kötelező alkalmazni.
- Az age-group – kötelező alkalmazni a korosztályhoz kötött termékek esetében.
- A color – a termék színét kötelező azon termékek esetén megadni, amelyek több színben is megvásárolhatók.
- A gender – a célközönség nemét kötelező megadni a nemhez kötött termékek esetén.
- A material – a termék anyagának feltüntetése kötelező, ha a termékeket anyaguk szerint fontos megkülönböztetni.
- A pattern – a termék mintájának, nyomatának akkor kötelező a megadása, ha az a termékek, termékverziók megkülönböztetésére szolgál
- A size – a termék méretének feltüntetése kötelező, ha többféle méretben vásárolható termékekről van szó.
A jól elkészített Feed file a sikeres Google Shopping hirdetés alapját jelenti – ügyelj arra, hogy minél pontosabb és részletesebb legyen!