Google Shopping és a feed file

Google Shopping és a feed file

Címlap / Életmód / Pénz és hivatás / Google Shopping és a feed file

A webáruházak marketingjét hazánkban is gyökeresen átalakította a Google Shopping hirdetések megjelenése. Ennek az az oka, hogy az eddigieknél lényegesen könnyebb lesz egy webshop termékeinek hirdetése. (x)

Hogyan készíts Google Shopping Feed fájlt webáruházhoz?

Annak érdekében, hogy a Google Shopping használatát elkezdhesd, arra lesz szükséged, hogy a meghirdetni kívánt terméket a Google rendszerével megoszd. Erre szolgál majd a Shopping Feed file, amit a Webáruház készítés árak szakemberei is alkalmaznak webáruház készítése során.

A Shopping Feed egy olyan .csv vagy .xml formátumú táblázat, amelyben szerepelnek a termékek adatai, amelyek lehetnek kötelezőek és opcionálisak. 

Melyek a Shopping Feed file-ban kötelezően megadandó termékadatok?

A kötelező termékadatok ahhoz szükségesek, hogy a Google meg tudja jeleníteni a webáruházad hirdetéseit. Ezekre a termékekről szóló alapvető információkra van szükség a termékek azonosításához.

  • Az id – ez a termék egyedi azonosítója, ami maximum 50 karakteres lehet.
  • A title – ez a termék neve, maximum 150 karakter terjedelemben. 
  • A description – azaz a termék leírása, ami a termék jellemzőit mutatja be.Tilos a promóciós szövegek használata, kerülni kell a kulcsszóhalmozást is. 5000 karakter adható meg maximum, de mivel a Google 175 karakternél elvágja ezeket a leírásokat, a fontos információkat a leírás elején szerepeltesd.
  • A link – a webáruházad felületén lévő termékoldal URL-je. 
  • Az image_link – a kötelezően mellékelendő termékkép URL-je.
  • Az availability – a termék rendelkezésre állása, ami lehet az, hogy raktáron van egy termék, nincs raktáron vagy pedig előrendelhető. 
  • A price – ez a legfontosabb információ: ez a termék ára, ahol a pénznemet is meg kell adni. 
  • A brand – ez az adott termék márkaneve. 
  • A gtin – az adott termék globális kereskedelmi áruazonosító száma. 
  • Az MPN – ez lesz a termék gyártói cikkszáma. 

Melyek az adott esetben kötelező termékadatok?

Léteznek olyan termékadatok is, amelyeket csak egyes típusú termékek esetében kell kötelezően használni, más esetekben csak választhatók.

  • A condition – a termék állapota, amit a felújított termékek esetében kötelezően alkalmazni kell.
  • Az adult – azaz felnőtteknek szóló tartalom. Ha a termék meztelenséget vagy burkolt szexuális tartalmat mutat, kötelező alkalmazni.
  • Az age-group – kötelező alkalmazni a korosztályhoz kötött termékek esetében.
  • A color – a termék színét kötelező azon termékek esetén megadni, amelyek több színben is megvásárolhatók.
  • A gender – a célközönség nemét kötelező megadni a nemhez kötött termékek esetén.
  • A material – a termék anyagának feltüntetése kötelező, ha a termékeket anyaguk szerint fontos megkülönböztetni. 
  • A pattern – a termék mintájának, nyomatának akkor kötelező a megadása, ha az a termékek, termékverziók megkülönböztetésére szolgál
  • A size – a termék méretének feltüntetése kötelező, ha többféle méretben vásárolható termékekről van szó.

A jól elkészített Feed file a sikeres Google Shopping hirdetés alapját jelenti – ügyelj arra, hogy minél pontosabb és részletesebb legyen!

VIDEO Ezek a szerencsehónapjaid 2024-ben

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!