Ezzel a napi 10 perces gyakorlattal sokat tehetsz a boldogságodért

Ezzel a napi 10 perces gyakorlattal sokat tehetsz a boldogságodért

Címlap / Életmód / Egészség / Ezzel a napi 10 perces gyakorlattal sokat tehetsz a boldogságodért

Sokan egész életüket annak szentelik, hogy megpróbálják felfedni a valódi boldogság forrását. Pedig a boldogság kulcsa előtted is ott van.

Mindössze hat egyszerű lépéssel ez a program segít egész nap boldognak lenni kevesebb idő alatt, mint amennyit egy csésze kávé mellett eltöltesz reggelente.

Még akkor is, ha nincs semmiféle mentális betegségünk, a mindennapi stressz könnyen üressé teheti az életet. 

Nincs olyan stratégia, ami segíthetne kikecmeregni ebből, de az úgynevezett „pozitív pszichológia” már 20 éves, és számtalan technikát kínál a jó hangulatunk előhívására és növelésére.

De hogyan találjuk meg az időt arra, hogy alkalmazzuk őket a mindennapi életünkben? Sandi Mann, a Közép-Lancashire Egyetem oktatója, klinikai pszichológusként szerzett tapasztalataira alapozva néhány nagyszerű megoldást kínál. Ahogy a „Tíz perc a boldogsághoz” című könyvében felvázolja, a program hat részből áll, amelyeken minden nap végén érdemes végigmenni, akár le is írva a válaszokat:

  1. Milyen élmények váltottak ki belőled jó érzést?
  2. Milyen dicséretet és visszajelzést kaptál?
  3. Melyek voltak szerinted tisztán a szerencse pillanatai?
  4. Milyen eredményeket értél el – bármilyen aprócska eredményről van is szó?
  5. Mi tölt el hálával?
  6. Hogyan fejezted ki a kedvességedet?

Kép forrása: GaudiLab/depositphotos.com

A program nagy része olyan tudományos kutatásokra támaszkodik, amelyek azt mutatják, ha egy kis időt szánsz a napod újraértékelésére, lassan megváltozik a gondolkodásmódod is, és végül sokkal több boldogságot találsz az életedben.

Amikor kissé reményvesztettek, szomorúak, elégedetlenek vagyunk, könnyen figyelmen kívül hagyjuk azokat a dolgokat, amelyek rendben vannak az életünkben, ám ennek a napi rutinnak a megtartása a figyelmünk középpontjába helyezi őket. Mann hangsúlyozza, hogy az előnyök nem azonnal kerülnek elő, amint felsorolod a kérdésekre a választ, de a korábbi jegyzeteid újraolvasása is segíthet a jövőbeli nehéz helyzetekben.

A hatodik pont a kedvesség hatalmáról szóló legújabb kutatásokra épül.

Különböző tanulmányok kimutatták, hogy az önzetlen cselekmények nemcsak a körülöttünk élő emberek jólétét növelik, hanem folyamatosan saját jó hangulatunkról is gondoskodnak.

Például egy idegennek adományozott kisebb pénzösszeg jóval boldogabbá tesz, mint ha ugyanazt az összeget magadra költenéd – egy több mint 130 országban végzett tanulmány alapján. Azoknak, akik rendszeresen önkénteskednek, általában magasabb a boldogságszintjük, de még a kisebb kedves cselekedetek is pozitív hatást gyakorolhatnak arra, hogy hogyan érzed magad.

Mosolyogj, még ha nem is belülről jövő a mosoly! Ennek a hátterében az áll, hogy mivel az agyunk szorosan kötődik az izmainkhoz, ezáltal az arc, vagyis a „mosolyizmok” aktivizálódását tényleges boldogsággal társítja. Amikor felemeled a szád sarkát, az agy fiziológiája megváltozik, és automatikusan jobban érzi magát.

A napi 10 perces áttekintés természetesen nem tud csodákat művelni – Mann hangsúlyozza, hogy mindenki, aki gyanítja, hogy depresszióban szenved, mindenképp keresse fel a háziorvosát. Azok számára azonban, akik csak stresszesnek és rosszkedvűnek érzik magukat, de nem produkálnak súlyos klinikai tüneteket, ez az egyszerű program segíthet, hogy újra rátaláljanak a boldogságra.

VIDEO A csillagjegyek stresszkezelése a legrosszabbtól a legjobbig

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!