Ez a 2 legnagyobb tévhit a téli gumiabroncsokról, melyet gyakran megfogadnak az autósok

Ez a 2 legnagyobb tévhit a téli gumiabroncsokról, melyet gyakran megfogadnak az autósok

Címlap / Kikapcsolódás / Tech és kütyük / Ez a 2 legnagyobb tévhit a téli gumiabroncsokról, melyet gyakran megfogadnak az autósok

Rengeteg téves információt olvashatunk, vagy hallhatunk a szezonális abroncsokkal kapcsolatban, főleg a téli gumikról, melyeket jobb hamar eloszlatni, mielőtt sok kezdő, kevésbé rutinos autóvezető elhinné, és megfogadná őket. (x)

A legjobb az, ha bármilyen kérdés felmerül a téligumikkal kapcsolatban bennünk, akkor arról meg tudunk kérdezni egy megfelelő tudással, és tapasztalattal rendelkező szakembert, de elhoztuk most a 2 legnagyobb tévhitet a téli gumikról, melyeket soha, semmilyen körülmények között nem szabad megfogadnunk.

A mintázatukon kívül nincs hatalmas különbség a téli gumik és a nyári társaik között”

Ez az egyik legnagyobb tévhit a szezonális abroncsokkal kapcsolatban, rengetegen elfelejtik azt, hogy mennyire fontos megfelelő minőségű, és állapotú téli gumikkal felszerelni az autót, ha azt az időjárás megkívánja (tehát a nappali átlaghőmérséklet már nem haladja meg a 7 Celsiusfokot).

A legalapvetőbb különbség a szezonális abroncsok között ránézésre talán tényleg a futófelületükön megtalálható abroncsmintázat. A nyári guminál jellemzően egyben vannak a mintázati blokkok, a téli guminál pedig ez általában kisebb, különálló részekre kerül felosztásra. Az eltérő mintázatnak köszönhetően a téli gumik jobban tudnak tapadni még a havas, latyakos, vagy jeges utakhoz is, de emellett több dologban is eltérnek egymástól a téli, és a nyári gumik.

Az egyik legnagyobb különbség közöttük az anyagösszetételük, ugyanis a téli gumiabroncsok olyan speciális anyagösszetétellel rendelkeznek, melyeknek köszönhetően a gumi még nagyon alacsony hőmérsékleten sem fog veszíteni a teljesítményéből. A futófelületükbe általában kerül egy olyan különleges alapanyag is, melynek jó dinamikus tulajdonságai vannak, illetve ennek az anyagnak az üvegesedési hőmérséklete is rendkívül alacsony (-24 Celsiusfok).

Ennek a speciális anyagösszetételnek köszönhetően ezek a jó minőségű téli gumik még nagyon alacsony hőmérsékleten sem válnak rideggé és merevvé, megfelelő vonóerővel, és gumikopással rendelkeznek.

Télen valamivel keskenyebb abroncsra lesz szükségünk, mint nyáron, hiszen ezekkel a gumikkal jobb lesz a tapadás és a féktávolság is.”

Ez a mondás nagy valószínűséggel onnan ered, hogy ha az ember megnézni a versenyautók (rally) kerekeit, láthatja, hogy azok nagyrészt valóban keskeny abroncsokkal vannak felszerelve. Az abroncs kiválasztása során azonban azt is szem előtt kell tartanunk, hogy azok a járművek egészen más kormányzati, és erőátviteli rendszerrel rendelkeznek, illetve jellemzően eltérő a vázszerkezetük, illetve a gumi felépítése is.

Nem lehet egyértelműen kijelenteni azt, hogy számunkra a szélesebb, vagy éppen a keskenyebb téli gumi lesz a befutó, ez ugyanis egy összetett dolog. Az abroncs kiválasztásakor fontos szempont kell, hogy legyen az abroncs pontos mérete, a jármű típusa, illetve a saját vezetési stílusunk is.

A latyakosabb útfelületeken vagy akkor, ha porhó van az utakon, talán valamivel tényleg jobb választás lehet a keskenyebb téli gumi, ám minden más esetre igaz az, hogy inkább a szélesebb gumival biztonságos a téli közlekedés.

VIDEO Közvetlen járat Budapestről: ezekkel a látnivalókkal csábít Tirana

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!