Életmód / Táplálkozás

10 étel, ami tele van fehérjével: most megéri gyakrabban enni őket!

Ha szeretnél izmosodni, egészségesebb életvitelt folytatni, fontos, hogy a fehérje bevitelre is kellő figyelmet fordíts. Ettől lesz erősebb a csontozatod, a bőröd, az izmaid, ráadásul az immunrendszered is erősíted vele. Arról nem is beszélve, hogy hiánya komoly egészségügyi gondokat eredményez. Mutatunk is néhány ételt és italt, amivel kellő mennyiségű fehérjét juttathatsz a szervezetedbe!

Tojás

A tojás remek forrása a fehérjének, bár tény, hogy elsősorban a fehérjéjében található meg nagy mértékben.

Egy nagyobb méretű tojás körülbelül 6 grammot tartalmaz belőle, és mindössze 78 kalória, ráadásul szénhidrát- és zsírmentes, ezért a sportolók egyik nagy kedvencének is nevezik.

A fogyasztásakor arra figyelj, hogy ne olajban süsd meg!

 

Pirított tökmag

Ki gondolná, hogy mindössze negyed csészényi pirított tökmagban több a fehérje, mint a tojásban!

Pedig ez az igazság: ekkora adagban 10 gramm fehérje rejtőzik.

Ez a finomság rengeteg egészséges összetevőt tartalmaz, kezdve a magnéziumtól egészen a fehérjéig, mértékletesen fogyasztva pedig számos pozitív hatását képes kifejteni a testedben.

Megéri beiktatni az étrendedbe!

 

Csirkemell

Nem véletlenül esznek a sportolók előszeretettel csirkemellet, hiszen kiemelkedik fehérjeforrását tekintve.

Egy csirkemell (bőr nélküli) 53 grammot tartalmaz ebből, és körülbelül 284 kalória, ezért a fogyókúra során is fontos ennünk, ráadásul agy nagyobb adag biztosítja a testednek a napi niacin szükségletet (ez az, ami segít a többi tápanyagnak energiát termelni).

 

Túró

Persze túrók között sem mindegy, milyet választasz, hiszen a legjobb mindig az, ha alacsony zsírtartalmú és cukormentes változatot eszel.

Kalciumot, foszfort, szelént, B12-vitamint és természetesen fehérjét is bőven tartalmaz, ezért szuper ötlet, ha desszertként te is megpróbálod gyakrabban fogyasztani!

 

Görög joghurt

Már számtalanszor bebizonyosodott, hogy a görög joghurtnak megannyi pozitív hatása van, most pedig a fehérjék listájára is felkerült.

A natúr, zsírszegény változat ugyanis viszonylag magas fehérjetartalommal rendelkezik: egy kisebb pohárnyiban megközelítőleg 17 gramm található belőle.

 

Brokkoli

Tudtad, hogy bizonyos zöldségekben is található fehérje, akár nem is olyan kicsi mértékben?

A brokkoli ott van a listán, hiszen egy csészényiben 2.6 gramm fehérje található, ráadásul többféle vitaminban és nyomelemben is gazdag.

De ezen kívül a vízitormában, spenótban és spárgában is van fehérje!

 

Mandula

A mandula (akárcsak a magvak jelentős része) rengeteg olyan összetevőt tartalmaz, amire a testünknek szüksége van, ezért javasolják, hogy érdemes gyakran enni pár szemet.

A fehérje pedig ebből sem hiányozhat!

Sőt, valójában 28 gramm mandulának megközelítőleg 6 grammja nem más, mint fehérje.

 

Zab

A zabfélék igazán egészségesek, és előszeretettel ajánlják azoknak a fogyasztását, akiknek emésztéssel kapcsolatos problémáik vannak.

Ráadásul ehhez még hozzájön az is, hogy magas a fehérjetartalma, hiszen egyetlen bögrényiben 11 gramm található.

Reggelire a legideálisabb választás, hiszen kellő energiával tölt fel!

 

Tőkehal

A tőkehal hátránya, hogy elég sós hússal rendelkezik, de ezt leszámítva tele van számunkra egészséges összetevőkkel, ráadásul alacsony zsírtartalommal bír.

Fogyasztásával a testednek szükséges napi magnéziumbevitelt is biztosítod, ráadásul 100 grammból 63 gramm fehérje.

 

Tofu

Azoknak is van egy jó hírünk, akik szeretik a tofut, hiszen mangán tartalma kiemelkedő, gazdag telítetlen zsírsavakban (ez a „jó” zsírsav), sőt, még a gyors regenerálódást is segíti, ezért érdemes edzés után fogyasztani.

100 grammnyi tofuban pedig 48 gramm fehérjét tartalmaz, ezért ezt is klassz ötlet gyakrabban fogyasztani.

 

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást