Az értékesítés világa

Az értékesítés világa

Címlap / Életmód / Pénz és hivatás / Az értékesítés világa

Vannak, akik a gyors meggazdagodást látják benne, mások képtelenek lennének itt dolgozni. Egyesek szerint születni kell erre a pályára, mások szerint a kitartó munka és önképzés hozza meg a gyümölcsöt. Ez azonban csak a felszín. Mit kell tudni valójában az értékesítés világáról? (x)

Pontosan mit csinál az értékesítő?

Sokan rögtön rávágnák a választ, hogy másokra tukmálja a termékeit, szolgáltatásait. Tény, hogy vannak ilyen értékesítők is, de az igazán profi szakemberek nem így dolgoznak. Értékesítőként a cél nem csupán a minél nagyobb eladási számok produkálása, hanem a kereslet-kínálat összekötése. A termékeket vagy a szolgáltatásokat magánszemélyeknek, illetve végfelhasználóknak, valamint vállalkozásoknak is lehet értékesíteni.

Vállalkozóként és alkalmazottként is el lehet helyezkedni. Ennek kapcsán az alábbi állásajánlatokat célszerű átböngészni: https://mezokovesdallas.hu/allasok/kereskedelem-ertekesites.

A nagyvállalatok általában külön sales osztállyal rendelkeznek, így a munkavállalókat alkalmazotti viszonyban foglalkoztatják. A kisebb cégek viszont jellemzően megbízásos alapon foglalkoztatják a munkavállalókat.

Az értékesítői pálya egyik nagy előnye a rugalmas munkaidő. Ez nagyon jól hangzik, ugyanakkor megvan az a hátránya, hogy a munkavállaló átesik a ló túloldalára, és minden idejét a munkájának szenteli, vagyis felborul a munka-szabadidő egyensúly.

Erre még rátesz egy lapáttal a jutalékos bérezés, vagyis a több sikeres értékesítés, több pénzt jelent.

Értékesítői pozíciók

Számos értékesítői pozíció közül válogathat az, aki ezen a területen szeretne elhelyezkedni. Ilyen például az üzletkötő, a területi képviselő, a telefonos értékesítő, a Key Account Manager vagy a kirendeltségvezető.

Az értékesítői munkához jellemzően elegendő a középfokú végzettség, de bizonyos vezetői pozíciók esetén felsőfokú tanulmányok lehetnek elvártak. Az viszont általánosságban igaz, hogy az értékesítői pozíciók esetében a legfontosabb a tapasztalat.

Kiből válik jó értékesítő?

Nem könnyű meghatározni, hogy kiből lehet jó értékesítő, de a szakemberek úgy vélik, hogy nem a képzések vagy az iskolai végzettség meghatározó, hanem a személyiség. Egy visszahúzódó, magányos természet sokkal nehezebben boldogul, mint azok, akik könnyen alakítanak ki kapcsolatokat. A kiváló kommunikációs készség alapvető ezen a területen.

Emellett természetesen szakmailag is a topon kell lenni, vagyis alaposan ismerni kell az értékesítendő szolgáltatást vagy terméket. Emellett az ügyfélkör igényeivel is tisztában kell lenni, enélkül ugyanis lehetetlen, legalábbis nehéz a sikeres üzletkötés.

Az értékesítés akkor tekinthető sikeresnek, ha az ügyfél és a sales szakember is jól jár, tehát a tukmálás nem célravezető. Értékesítőként a sorozatos kudarcokat is tudni kell kezelni, különösen az elején, hiszen ebbe a szakmába is bele kell tanulni és tapasztalatot kell szerezni.

VIDEO Így készíts pár perc alatt merész, füstös szemsminket

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!