Életmód / Lélek

Ha erre a szóra gondolsz, csökken a szorongásod – A pszichológus szerint

Nem varázslat, új gondolkodás

A módszer egyszerű, de persze nem holmi varázslatról van szó, fontos, hogy a megfelelő kontextusban használd a szót, így egyszerre segíthet abban, hogy megfogalmazd a problémáidat, és abban is, hogy túllépj rajtuk.

Például: „Fáradt vagyok, és megérdemlek egy kis pihenést, mindazonáltal még be tudom fejezni ezt a feladatot, mielőtt mára abbahagyom a munkát.”

„Csak azért akarok süteményt enni, mert ideges vagyok, és ez megnyugtat. Mindazonáltal tudom, hogy ezzel nem teszek jót magamnak, ezért inkább mással próbálom javítani a kedvemet.”

„Ez a projekt nem a terveimnek megfelelően alakult, mindazonáltal rögzítettem a hibákat, így már nem kell tartanom attól, hogy legközelebb is elkövetem őket.”

A doktor szerint az, hogy tudatosan kimondjuk, mit miért teszünk, vagy hogy felismerjük, mi áll a cselekedeteink valódi hátterében, segít, hogy megértsük a saját negatív érzelmeinket, innen pedig már csak egy lépés, hogy orvosolni is tudjuk őket.

A szó kimondása – vagy legalábbis kigondolása – arra is kényszerít bennünket, hogy a kellemetlen helyzetekben is ránézzünk az érme másik oldalára, és felismerjük, hogy mindig van egyfajta hasznunk is az eseményeken.

Oldalak: 1 2